Cursus Google Analytics


Hoe meet je de effectiviteit van webteksten? En hoe kun je dan vervolgens je teksten verbeteren? Dit is een cursus Google Analytics, speciaal voor tekstschrijvers. De enige, voor zover ik weet.

“Skip de rest; ik wil NU een offerte!” ;-)

Speciaal voor tekstschrijvers en copywriters

Tekstschrijvers en copywriters worden steeds vaker gevraagd webteksten te schrijven. En niet ‘zomaar’ webteksten, nee: SEO-teksten, en teksten die bezoekers aanzetten tot actie.

Alles op internet is meetbaar, dus óók de effectiviteit van je webteksten. Daar zijn allerlei tools voor, waarvan Google Analytics de meest bekende is. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar daardoor is het programma ook één groot doolhof:

  • Waar haal je de juiste gegevens vandaan en hoe interpreteer je die?
  • Hoe meet je conversie?
  • Hoe rapporteer je deze informatie op een manier die opdrachtgevers begrijpen, zélfs de digibeet?

Deze en vele andere vragen worden beantwoord in een uiterst praktische methode om Google Analytics naar je hand te zetten.

 

Cursusonderdelen

Je ontdekt:

  • De ‘Google-ranking’ van websites te achterhalen, en periodiek te meten of die verbetert
  • Te achterhalen wat het bezoekersgedrag is op een website, op macro- en microniveau
  • Hoe je resultaten meet op een website (conversiepercentage)
  • Te achterhalen welke webpagina’s zwak zijn, en dus aangepast moeten worden
  • Je bevindingen overzichtelijk en begrijpelijk te rapporteren aan je opdrachtgever

Je leert, kortom,  of webteksten effectief zijn, en hoe je ze kunt aanpassen om meer resultaat te behalen.

 

Géén droge theorie waar je achteraf niets mee kan

Je gaat níet urenlang luisteren naar een ‘expert’. Dit is een cursus rechtstreeks uit de praktijk van een vakcollega.

Je leert aan de hand van praktijkcases én jouw eigen case een direct toepasbare methode om Google Analytics te gebruiken in je dagelijkse praktijk.

 

Belangrijk!

Cursisten die toegang hebben tot Google Analytics-gegevens – van een klant óf van de eigen website – halen het meeste uit deze cursus!

Tijdens de training ga je met deze gegevens aan de slag, zodat je aan het einde van de dag naar huis gaat met je eerste analyse. Om aan je opdrachtgever te presenteren, óf te gebruiken om je eigen website mee te verbeteren.

 

Dit zeggen je voorgangers:

  • "10 met een griffel!"

    Naam: Jeanette Baljet
    Bedrijf: Zo Kinderopvang
    Beoordeling: 9,6

    Arjan Jonker is een prettige cursusleider. Eén minpuntje is dat hij zó veel kennis heeft dat hij graag alles wil vertellen! Wat dan in het nazorgtraject weer perfect is, omdat je altijd op hem terug kunt vallen en mooie modellen meekrijgt voor je eigen dagelijkse praktijk. Van mij krijgt hij een 10 met een griffel!”

  • "Erg fijne workshop"

    Naam: Arthur Snaauw
    Bedrijf: TextArt
    Beoordeling: 9

    Erg fijne workshop.”

  • "Heel helder"

    Naam: Jacqueline Walstra
    Bedrijf: SCOL
    Beoordeling: 8,2

    Door de cursus van één dag over Google Analytics weet ik nu veel beter hoe ik dit programma kan inzetten voor de websites in onze organisatie. Arjan heeft heel helder laten zien waar de handige, fijne kneepjes zitten, zodat je niet verdrinkt in alle cijfers, zijpaden, ondergrondse gangen en bochten van dit programma. Ik begrijp nu eindelijk waar ik naar kijk!”

  • "Originele invalshoek"

    Naam: Gerti Vos
    Bedrijf: Vos|seo
    Beoordeling: 8,2

    Hoe kun je als SEO-tekstschrijver Google Analytics op de juiste manier gebruiken? Arjan Jonker legt het uit. Helder, duidelijk en met een originele invalshoek. Cursisten krijgen handige tools aangereikt waarmee je direct aan de slag kunt. En mocht je er in de toekomst toch niet helemaal uitkomen, dan mag je altijd bij Arjan aankloppen.”

  • "Veel geleerd"

    Naam: Anne-Marie Krap
    Bedrijf: AKA Tekst & Advies
    Beoordeling: 8

    Echt een praktijkgerichte workshop waar ik veel geleerd heb. Het feit dat mensen zelfs in de pauzes moeilijk van hun beeldscherm waren los te weken omdat ze nog van alles uit wilden proberen, zegt in dat verband genoeg!

    Van de nazorg heb ik nog geen gebruik gemaakt, maar dat dit onderdeel er volgens Arjan nog helemaal bij hoort, vind ik heel professioneel.”

  • "Bijzonder nuttige inzichten"

    Naam: Karien Vissers
    Bedrijf: Karien Vissers Tekst & Communicatie
    Beoordeling: 9,4

    Wat ik waardeer in Arjan is dat hij een vakman is en daarbij zijn praktijkervaring enthousiast weet over te brengen.

    Je krijgt de juiste voorbereiding vooraf, bijzonder nuttige inzichten en tools tijdens de cursus en ook nog alle bestanden de volgende dag in je mail.

    Wat me vooral bij zal blijven, is zijn creatieve manier om met tools als Google Analytics om te leren gaan. En ze zo te maken dat ze handig en leuk worden om mee te werken.”

Klaar om zélf Google Analytics in te duiken?

Vraag een offerte aan, en ik neem contact met je op voor een vrijblijvend aanbod op maat. Nadat je straks op de knop geklikt hebt, zit je nog nergens aan vast.

Kosten in-company: 695,- ex.btw per dagdeel.

Tip: neem je (vak)collega’s mee naar de cursus, tot maximaal 5 personen. Zo wordt de investering per deelnemer goedkoper!

Vraag nu een geheel vrijblijvende offerte aan

  • Connector.

    Jij bepaalt de locatie

    Daarom heet het ook ‘in-company’, niet? ;-)

  • Connector.

    100% maatwerk

    Deze cursus draait wat jij wil leren.

  • Connector.

    Hoogst beoordeelde cursus Webteksten Schrijven

    Dankzij de waardering van mijn ex-cursisten op Springest.nl.


arrow2PS: Ik geef maximaal één cursus per week. Dus als je haast hebt…