Hoe 123gold.nl veel websitebezoekers verliest [VIDEO!]

Arjan JonkerInternet Marketing, Meer bezoekers op je website krijgen16 Comments

Let op!
Klik op het tandwieltje rechtsonder om de video in HD te bekijken!

De afgelopen maanden heb je ‘m vast ook vaak gehoord: de radioreclame van 123gold.nl. Daarin werd heel nadrukkelijk gewezen op hun Trouwringen-configurator. Een prachtige online tool waarmee je als verloofd stel je eigen, unieke trouwringen kunt ontwerpen.

Een prachtige tool, die alle aandacht verdient.

Ik ben al 5 jaar getrouwd, maar was tóch nieuwsgierig genoeg om naar de website te gaan. En toen…ging het mis.

In bovenstaande video (11 minuten) leg ik uit hoe 123gold.nl hun eigen reclamecampagne (voor een deel) zelf verknoeide.

Als je geen zin hebt in 10 minuten video, dit is de boodschap:

Wanneer je reclame maakt, of dat nu op radio of tv is, een advertentie in een blad óf een online advertentie op Google of Facebook:

Zorg dat je reclameboodschap aansluit op je website!

Als je iets uitlicht, zoals 123gold met de Trouwringen-configurator doet, of als je een actie hebt, zorg dat bezoekers er niet omheen kunnen als ze op je website komen. Want de kans is groot dat het merendeel van je bezoekers daarvoor komt!

En als ze dat vervolgens niet kunnen vinden, dus als wat jij belooft niet direct vindbaar is op je website, dan is de kans groot dat je het grootste deel verliest.

Zonde van je advertentiebudget…

De website van 123gold.nl

Een mooie tool, die Trouwringen-configurator. Jammer dat de website zo tegenvalt…

– door 

16 Comments on “Hoe 123gold.nl veel websitebezoekers verliest [VIDEO!]”

  1. Zo zie je maar dat een bedrijf dat budget genoeg heeft voor een radiocampagne, toch kansen laat liggen om deze te verzilveren – of vergouden in dit geval:-) Nieuwsgierig: ga je 1,2,3Gold.nl nu benaderen…?

    1. Ha! Ze hebben mij al ‘benaderd’. Dat wil zeggen: op twitter kreeg ik deze reactie:

      Wat vinden we daarvan? Ik vind dat ze focussen op iets wat bijzaak is. Jammer, want ik bedoel het toch echt wel goed.

    1. Zie hierboven: op Twitter kreeg ik al een reactie. Niet een reactie die ik had gehoopt, overigens. Ze lijken eerder wat geïrriteerd dan dat ik gezorgd heb voor een eye-opener.

      Maar ja, het is ook maar net wie het account beheert. ;)

  2. Hun reactie… volgens mij missen ze het hele punt dat je wilt maken. Jammer voor hen, maar het is voor velen weer een topfilmpje vol bruikbare tips Arjan!

    1. Dank je, Mieke. :)

      Ik hoop dat ze het achter de schermen toch oppikken. Het is ook goedbedoeld, hoewel ze misschien het gevoel hebben dat ik ze te kijk zet. Dat is met nadruk níet mijn bedoeling. Veel websites maken fouten, en het mooie van die dingen is dat je ze te allen tijde kunt aanpassen. :)

  3. Kleine tip van mijn kant, het is :”[..]dus als wat jij beloofT niet direct[..]”. Is correcte spelling niet les 1 bij waardevolle webteksten? ;) Krijg k nu een gratis taalcheck van mijn eigen site als bedankje? :D http://www.arjenottema.nl

    1. Haha! Dank dat je er even op wijst, Arjen. En wrijf ’t er lekker in, zou ik zeggen!

      Wil je een smoes? Hakken, spaanders, dat soort dingen. ;)

      Een gratis taalcheck? Sorry, maar nee. Je kunt natuurlijk wél je eigen Magische Video Make-Over bestellen. :)

    1. Graag gedaan, Astrid.

      Teleurstellende reactie, inderdaad. Maar goed, ’t kwam misschien een beetje koud op hun dak.

      Eigenlijk had ik het filmpje moeten maken toen de campagne nog liep. Maar ja, kwam er niet aan toe, helaas.

    1. Nou ja, prutsers…helaas prutst het merendeel van de bedrijven met hun website, dus ze zijn in goed gezelschap. :)

      Hun reactie had wel iets chiquer gekund, inderdaad…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *