Ook jij bent te bescheiden
/0 Reacties/in Online marketing, Webteksten schrijven /door Arjan JonkerMijn klanten schrikken, wanneer ik ze de conceptversie van hun webteksten stuur. Zij hebben moeite om hun eigen product zo direct verkocht te zien worden. Ze zijn niet gewend aan de directe stijl waarmee zij voor het eerst actief hun websitebezoekers proberen te verleiden klant te worden.
Mijn klanten zijn gewend om voorzichtig, omzichtig en bescheiden hun waar aan de man te brengen.
Net als jij.
Copywriting: uitbesteden of zelf doen?
/0 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerInteressante discussie (vorig jaar alweer) op de website van Aartjan van Erkel: moet je copywriting uitbesteden, of moet je het zelf leren? Je kúnt het namelijk heel goed zelf leren, beweert Van Erkel. Sterker nog: je zou het móeten leren als ondernemer. Want het hoort bij je core business.
Je hoeft mij dus helemaal niet in te huren voor je webteksten.
Doe het lekker zelf!
Maar wil je dat eigenlijk wel? In dit artikel de voor- en nadelen van zelf leren schrijven dan wel uitbesteden van copywriting/je webteksten.
Vecht voor je recht je eigen website aan te passen
/0 Reacties/in Andere zaken /door Arjan JonkerDankzij het cms kan iedereen tegenwoordig zijn eigen website aanpassen. Toch zijn er webbouwers die dat recht aan zichzelf voorbehouden. En dus voor elke minieme aanpassing geld rekenen. Te veel geld. Voor een pagina die toegevoegd moet worden. Een fotootje dat geplaatst moet. Of een tekst die gewijzigd.
Onzin!
13 webtekstblunders die we nooit meer maken
/0 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerHoog tijd dat ik mijn blogartikel uit november opvolg. Toen vroeg ik jullie je grootste webtekstergernissen naar me te sturen. Sommigen hebben dat gedaan, waarvoor dank! Daarom presenteer ik nu:
13 webtekstblunders die we vanaf nu beloven te vermijden!
“Bekijk onze nieuwe website”, of: oude wijn in een nieuwe zak
/4 Reacties/in Andere zaken /door Arjan JonkerIk krijg ze regelmatig. Jij ook. (Dat weet ik zeker.) Dit soort berichten:
“Bekijk onze nieuwe website!”
Je wordt uitgenodigd ‘even’ te gaan kijken. Uit menselijke én professionele nieuwsgierigheid doe ik dat natuurlijk graag.
Maar ik houd m’n hart (voor de ondernemer) vast.
De Eerste Website Ooit: wat wij daarvan kunnen leren
/0 Reacties/in Gebruiksvriendelijkheid website /door Arjan JonkerDe Eerste Website Ooit (hoofdletters meer dan terecht, vind ik) kwam in 1993 online. De webbouwer was één van de grondleggers van het internet: Tim Berners-Lee. Iemand die écht de wereld veranderd heeft, dus. We zijn inmiddels ruim 20 jaar verder, en kijken nu heel anders naar websites.
Wat kunnen we met onze kennis van nu leren van die allereerste website? Ik zie 3 belangrijke lessen voor onze websites anno 2014.