Webteksten die ik nooit meer wil lezen
/0 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerSinds 16 augustus, de dag dat mijn website ‘live’ ging, heb ik meer dan 100 websites kritisch bekeken. En meer dan 300 tips weggegeven om webteksten te verbeteren. Dan zie je veel. En ik moet toegeven: soms lees ik dingen in webteksten die me ergeren. Omdat ik nu eenmaal weet dat webteksten daardoor aan veel kracht verliezen. Ik wil ondernemers daarvoor behoeden. En ik hoop dat jij me wilt helpen, want ik heb je hulp nodig.
Hoe maak je lucht onweerstaanbaar?
/6 Reacties/in Online marketing /door Arjan JonkerEr is iets wat ik al heel lang wil hebben. Vooral toen ik het niet kreeg. Namelijk: een luchtgitaar. Niet zomaar een luchtgitaar. Nee, een luchtgitaar van Gerard Ekdom, DJ van 3FM. Eén keer was ik er heel dichtbij. Maar helaas. Het werd me niet gegund. Hoe weet hij lucht – letterlijk NIETS – zo aantrekkelijk te maken?
Heeft jouw bedrijf wel bestaansrecht?
/0 Reacties/in Online marketing /door Arjan JonkerHeeft je bedrijf wel bestaansrecht? Vat deze vraag niet als beledigend op. Ik twijfel niet aan jouw kwaliteit, of de behoefte aan jouw dienst of product. Die vraag is wél ontzettend belangrijk. Waardevolle webteksten beginnen met die vraag! Of eigenlijk: met 3 vragen. En je moet echt even de tijd nemen om die vragen te beantwoorden. Dat deed ik eigenlijk pas toen ik 3 maanden geleden besloot me met Waardevolle webteksten bezig te houden!
Mag je in webteksten angst gebruiken om te verkopen?
/10 Reacties/in Online marketing, Webteksten schrijven /door Arjan JonkerDit advies geef ik vaak voor webteksten: gebruik de angsten van je doelgroep, druk op de pijnpunten, laat ze zien waar ze bang voor zijn. Want: dat is een krachtig middel om potentiële klanten te verleiden om in te gaan op jouw aanbod. Maar is dat wel netjes? Over het verschil tussen GEbruik en MISbruik.
Hoe ik als vermoeide ouder verleid werd (en 2 tips waardoor je baby direct beter slaapt!)
/0 Reacties/in Online marketing, Webteksten schrijven /door Arjan JonkerIk ken de technieken. Ik kan webteksten niet meer lezen zonder te letten op hoe het bedrijf bezoekers probeert te verleiden klant te worden. Maar dat maakt mij niet immuun voor beïnvloeding. Laatst nog. Toen kwam ik een website tegen die precies wist wat ik dacht, hoe ik me voelde en wat ik wilde. En ik ging genadeloos, keihard voor de bijl…
Vermoeide ouders van Nederland: lees verder. Want je krijgt direct tips waardoor je baby misschien vannacht al beter slaapt!
Haal alsjeblieft kwaliteit uit je vaandel
/2 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerVan sommige zinnen op websites word ik steeds kriegeler. ‘Welkom op mijn website’ is er 1 van. Een ander is ‘Wij hebben kwaliteit hoog in het vaandel’. Oproep aan alle ondernemers in Nederland: haal kwaliteit alsjeblieft uit je vaandel. Je kunt namelijk veel beter iets ánders in je vaandel hijsen…