Serieus aan de slag met de bedrijfswebsite?

Incompany-training webteksten schrijven voor mkb’ers

Jullie willen slagen maken met de bedrijfswebsite, maar missen nu nog de kennis en kunde?

Haal mij 4 dagdelen in huis. Dan spijker ik jullie helemaal bij. Ondertussen werken we keihard aan de website.

Twee vliegen in één klap.

Waar gaat het mis?

Bezoekers, conversie, verkoop…

…er zit gewoon veel méér in de bedrijfswebsite dan jullie er nu uithalen. Dat weten jullie al heel lang.

Maar hoe unlocken jullie die potentie? Dáár zit de bottleneck.

❌ Zit het in die te lange, te technische teksten vol jargon?

❌ Schrijven jullie te veel vanuit het bedrijf, in plaats van de doelgroep?

❌ Ligt het aan SEO? Is de website gewoon niet vindbaar genoeg?

❌ Is het omdat jullie te weinig of niet goed genoeg bloggen?

❌ Zijn de productteksten niet overtuigend, niet commercieel genoeg?

Of…

…is het een combinatie van al die factoren? 😵

Samen leggen we snel de vinger op de zere plekken

In meer dan 15 jaar tekstschrijverschap hielp ik 100-en bedrijven hun website te verbeteren. Soms als uitvoerend SEO-tekstschrijver. Soms als trainer/consultant. Soms als beide.

Ik leerde wat werkt – en wat níet werkt. Zo sleep ik mijn blik scherp, website na website na website. Als jullie me toestaan, is die van jullie de volgende die ik fileer.

Nee, geheel pijnloos is dat niet. Maar wél verhelderend. Jullie weten dan eindelijk:

💡 Waaróm jullie website nu te weinig presteert.

💡 Waar jullie op moeten focussen, op korte én lange termijn.

💡 Welke kennis en vaardigheden jullie daarvoor nu nog missen.

Dus daar begint mijn training mee: met een grondige review van jullie huidige website.

Vervolgens train ik jullie waar nodig. Terwijl we die kennis direct toepassen op de website.

Zo is de grote verbeterslag al tijdens de training ingezet. Wie weet verdienen jullie dan al de investering terug. It happened before

“De trainingsdagen met Arjan deden ons inzien dat er in onze webteksten ruimte voor verbetering zit. Sterker nog, onze benadering moet radicaal anders willen we ons op de gewenste manier presenteren. Bijzonder boeiend, leerzaam en opbouwend kritisch. Een echte aanrader wat mij betreft.”

“De training was zeer goed voorbereid. Het leverde nieuwe (frisse) inzichten. De wijze van presentatie inspireert om het geleerde ook in de praktijk te brengen. In één zin: gewoon heel goed!”

“Wij hebben de training als zeer interessant ervaren. De training is duidelijk opgebouwd. Daarnaast is er veel ruimte voor vragen en discussie. Daardoor kunnen specifieke voorbeelden behandeld worden en direct in de praktijk toegepast worden. Ook de nazorg is prettig. Zodoende kunnen we bij twijfel altijd nog even van gedachten wisselen over bepaalde teksten. Een aanrader!”

Waar bestaat de training precies uit?

In principe hangt de inhoud van de training helemaal af van jullie wensen en leerdoelen. Maar uit ervaring weet ik dat er doorgaans de meeste behoefte is aan:

We beginnen met het beantwoorden van jullie prangendste vraag: waarom presteert de website niet (goed genoeg)?

In mijn voorbereiding op de training analyseer ik jullie website. Ik noteer de grootste pijnpunten. Op basis daarvan stel ik een programma voor.

De basis van iedere goede SEO-tekst: een diepgaande zoekwoordenanalyse. Oftewel: een onderzoek naar hoe en hoe vaak jullie doelgroep zoekt naar jullie en jullie aanbod.

Ik laat zien hoe jullie zo’n analyse maken, waarna jullie zelf gaan oefenen. Zodat jullie dit na de training zelf kunnen.

Hoe schrijf je SEO-teksten die scoren in Google, maar belangrijker nog: die scoren bij de doelgroep?

Zónder ‘trucjes’, zónder te forceren, zónder beperking in creativiteit. Want het moeten wel natuurlijke webteksten blijven.

Ik laat jullie zien hoe je dat doet, op basis van zoekwoordenanalyses. Daarna gaan jullie zelf aan de slag, met mijn begeleiding. Zodat jullie er ook na de training met plezier mee verder gaan.

Alles wat jullie willen weten over SEO, kunnen jullie aan mij vragen. Ook ná de training.

Denk aan vragen als:

  • Waar plaats je zoekwoorden?
  • Hoe lang moet een SEO-tekst zijn?
  • Wat zijn (op dit moment) de belangrijkste regels van Google?
  • Wat is een ‘focus keyphrase’ en wat moet je ermee?
  • Wat zijn ‘alt-teksten’? En wat ‘metateksten’? Waarom zijn die belangrijk?

Dus straks hebben we de webteksten grondig aangepakt. En werken jullie er dag in dag uit aan door. En dan?

Hoe weten jullie hoe jullie webteksten het straks ‘doen’ in Google? En wat bezoekers ervan vinden als ze ze lezen?

Leveren de webteksten straks op wat jullie ervan verwachtten?

Deze vragen leren jullie beantwoorden. Daarvoor zijn minder technische skills nodig dan jullie denken!

  • Hoe schrijven jullie leesbaarder en scanbaarder?
  • Hoe vermijden jullie enorme lappen tekst?
  • Hoe vertalen jullie technische teksten vol jargon naar webteksten die de doelgroep aanspreken en begrijpt?

Kortom: hoe schrijven jullie pakkend, toegankelijk en ‘sexy’? Tijdens de training werken we gericht aan jullie schrijfstijl.

Zijn jullie op één vlak al heel bedreven, bijvoorbeeld qua schrijfstijl? Des te beter; dan richten we ons meer op andere onderdelen. Of gaan we meer oefenen met andere vaardigheden. Of werken we extra aan de website.

Het komt erop neer dat jullie over mijn training, consultancy en begeleiding beschikken gedurende 4 dagdelen. Hoe jullie daar precies gebruik van gaan maken, bespreken we in de aanloop naar de training. En na mijn analyse van jullie website.

Ruimte voor al jullie vragen

Tijdens de training fungeer ik uiteraard ook als jullie vraagbaak. Schroom nooit om jullie vragen op me af te vuren.

Denk aan vragen als:

  • Hoe passen we SEO op een natuurlijke wijze toe in onze webteksten?
  • Hoe optimaliseren we bestaande teksten voor SEO, zonder te forceren?
  • Wat moeten we met ‘focus keyphrases’, ‘meta-beschrijvingen’ en dat soort termen?
  • Hoe gaan we om met duplicate content op onze website?
  • Op hoeveel keywords kunnen we focussen in één tekst?
  • In hoeverre moeten we ons wat aantrekken van Yoast?
  • Hoe maken we teksten (snel) leesbaarder?
  • Heeft A/B-testen eigenlijk wel zin?
  • Welke teksten zijn al goed? Aan welke moeten we nog werken?

Niet alleen tijdens de training mogen jullie me alles vragen, trouwens. Ook erna mogen jullie me altijd bellen of mailen. Dat geeft jullie extra zekerheid op kennisborging.

Zie mij als jullie webtekst-orakel. 😇

“Een gevarieerde training met veel ruimte voor vragen en tips specifiek voor ons bedrijf. We ontvingen veel informatie, tips, feedback en deden korte praktische opdrachten. Arjen heeft ons handvatten gegeven om direct aan de slag te gaan. Wij zijn ontzettend goed geholpen.”

“In 2 dagen kregen we een zeer goed inzicht in de opbouw en inhoud van webteksten en hoe deze het beste in te zetten. De leerdoelen die van tevoren zijn aangegeven zijn allemaal behandeld. Uitstekende training met veel humor. “

“De training belichtte niet alleen het belang van goed geschreven teksten, maar zoomde ook uit naar de doelgroep, en het inleven in je doelgroep. Wat ik erg prettig vond was dat de training ingericht was met onderwerpen en teksten die voor ons relevant waren. Ik beveel de training zeker aan!”

Wat levert de training op?

Jullie winst is 3-ledig:

✅ 1. Jullie marketingafdeling is weer helemaal bij & blij 😀

Hun kennis is opgefrist. Hun vaardigheden uitgebreid. Ze zijn weer helemaal up-to-date waar het gaat om (SEO)-webteksten schrijven.

✅ 2. Na de training zijn al flinke slagen gemaakt met de website 💪

Want dat is hét unique selling point van deze training: géén eindeloze theoretische treurnis, maar direct theorie & praktijk gecombineerd.

✅ 3. Meer bezoekers, conversie & verkoop 💰

Soms vrijwel direct al. Soms heeft het iets langer nodig. Maar met elke website-verbetering stijgt jullie kans op bezoekers, conversie & verkoop.

Deze training? Die verdienen jullie dubbel en dwars terug. Vroeg of laat.

Geschikt voor ál jullie medewerkers

Ik pas de training simpelweg aan ieders niveau aan. Ik heb zelfs al vaak gemixte groepen getraind, dus met zowel beginnende als ervaren marketeers. En zelfs medewerkers die helemaal geen marketingachtergrond hádden. Ging prima.

Dus voor de duidelijkheid, de training is voor:

  • Beginnende marketingmedewerkers die nog nooit voor het web schreven, laat staan SEO.
  • Ervaren marketingmedewerkers die hun kennis & vaardigheden willen opfrissen & uitbreiden.
  • Medewerkers zonder marketingachtergrond die de webteksten voor hun rekening nemen.

De investering in jullie kennis en kunde

Laat ik er kraakhelder over zijn.

Deze investering in jullie bedrijfswebsite én kennis & kunde is 2.995,- (ex.btw).

Daarvoor krijgen jullie:

  • 4 dagdelen aan gerichte, praktische training van een ervaren specialist. Afgestemd op jullie kennisniveau, wensen, leerdoelen en behoeftes
  • Allerlei documentatie als naslagwerk*
  • Mij als onbeperkte vraagbaak, ook (lang) ná de training

* Zo is de kennis ook makkelijker overdraagbaar aan nieuwe (marketing)medewerkers!

Willen jullie langer van mijn ondersteuning gebruikmaken?

Dat kan! Ook nu al heb ik opdrachtgevers die mij:

  • Nieuwe medewerkers laten trainen, zodat het kennisniveau constant blijft
  • Iedere maand nieuwe webteksten laten beoordelen
  • Iedere maand betrekken bij website-overleggen

De belangrijkste reden die mijn opdrachtgevers hiervoor hebben is om de kennis uit de training extra te borgen in de organisatie.

Jullie investering in mijn continue ondersteuning is 795,- (ex.btw) per dagdeel.

“Vooraf had ik mijn twijfels, het is niet goedkoop en ik wist niet of Arjan ons verder kon helpen.

Maar door de training hebben wij veel waardevolle inzichten gekregen. Het schrijven van webteksten verloopt nu volgens een effectief stappenplan. We kiezen nu zonder moeite de juiste koppen. En we weten het nu zo te schrijven dat de inhoud wordt gelezen.”

En wie ben ik dan wel?

Tekstschrijver sinds 2006. Zelfverzekerd SEO-tekstschrijver sinds 2013.

Maar in de volksmond sta ik ook wel bekend als ‘Arjan Jonker van de webteksten’. 🤗

Sinds 2015 breng ik mijn SEO- & webtekstkennis over aan allerlei bedrijven & professionals. Sommigen beginnend, anderen ervaren. Het moeten er tot nu toe zo’n 300 geweest zijn, schat ik.

Zo trainde ik (marketing)medewerkers én werkte mee aan de websites van onder andere: