De beste start voor je nieuwe website:

Een Content-plan™ op maat

Het is tijd voor een nieuwe website.

Dus zweet je peentjes: hoe moet die eruit zien? Wat moet erop? En…wat als – na veel tijd, moeite en geld – dat ding (wéér) niks oplevert?

Hé. Wat nou als je het (déze keer) vanaf het begin góed aanpakt?

Start met een stevige fundering. Een basis waarop je website kan bloeien.

Start met een doorwrocht Content-plan™.

Gemaakt door mij, de webtekst-nerd. Duh. 🤓

Nooit meer websiteschaamte

Herken je dat gevoel, websiteschaamte? Je zou niet de enige zijn.

Volgens een onderzoek van Emerce schaamt de helft van de ondernemers zich voor de eigen website. (bron)

Deze ondernemers zijn ervan overtuigd dat hun website hen klanten en dus omzet kost.

Geldt dat ook voor jou? Dan is het hoog tijd daar iets aan te doen.

Want je website hoort het absolute kloppende hart van je marketing te zijn. Dáár moet het gebeuren: leads en conversies genereren.

Dus dat hart, dat moet wel klóppen. Anders kun je rustig stellen dat je marketing dood is.

Te weinig omzet. Te weinig klanten. Flatline.

Dat voorkom je met het Content-plan™.

Je weet wat je WILT

Je wilt (potverdorie eindelijk) een website die WERKT. Een website die:

  • …rete-vindbaar is via Google.
  • …leads & klanten genereert.
  • …zich een exponentieel aantal keer terugverdient.

Een website waar je TROTS op bent. Waar je zonder schroom iedereen naartoe stuurt.

Fuck websiteschaamte.

Maar je weet niet wat je daarvoor NODIG hebt

Misschien ben je bezig met je allereerste. Misschien ben je bezig met de (zoveelste) vernieuwing.

Het punt is, je weet niet zo goed wat je nodig hebt voor een succesvolle website:

  • Je weet niet zo goed hoe je website eruit moet zien.
  • Je weet niet zo goed welke pagina’s je nodig hebt en wat daar op moet.
  • Je weet niet zo goed hoe je voor vindbaarheid zorgt. Laat staan verkoop.

En dat is frustrerend, want zo kom je niet verder. Moet je dan maar gewoon een webbouwer bellen? Of eerst een tekstschrijver? Allebei?

Die twijfel, dat niet-weten, is gevaarlijk. Het is de reden waarom er zo veel websites gemaakt worden zonder richting, zonder doel. 

Er wordt ‘gewoon maar’ begonnen. Zonder duidelijke briefing. De webbouwer doet wat hem goeddunkt. De tekstschrijver dito.

Vaak wordt er continu van koers veranderd. Omdat jij het tóch anders wilt (denk je). Omdat je aan alles twijfelt. Dat kost tijd. En geld.

En het resultaat? Prut: een website die (wéér) te weinig oplevert. Een website die (wéér) faalt.

Begin daarom met een PLAN

Vóórdat je naar een webbouwer gaat. Vóórdat je teksten gaat of laat schrijven. Vóórdat je foto’s laat maken.

Voordat je (wéér) tijd en geld over de balk smijt:

Laat mij een Content-plan™ op maat voor je maken. Het bevat alles wat jij nodig hebt om van je nieuwe website een succes te maken:

Verwacht geen ‘design’. Maar gewoon een eenvoudig ontwerp. Gebaseerd op succesvolle conventies waar het gros van alle websites zich aan houdt.

Met als resultaat dat jouw bezoekers straks direct weten hoe je website werkt. Waar alle belangrijke dingen staan. Zodat ze moeiteloos door de inhoud klikken. En niet afhaken. Maar juist snel VINDEN wat ze ZOEKEN.

Met dat basisontwerp kan jij of je webbouwer binnen no-time een casco-versie van je website neerzetten.

Hoe zoekt jouw doelgroep naar jou en je aanbod? Welke woorden en termen gebruiken ze in Google? Met welke intentie? Welke vragen stellen ze?

Daar begint alles mee: de vráág van je potentiële klanten.

Als je die goed achterhaald hebt, heb je een rotsvaste fundering om je website op te bouwen.

Die analyse maak ik dus voor je.

Gebaseerd op de zoekwoordenanalyse: welke pagina’s heb je allemaal nodig om je doelgroep op hun wenken te bedienen?

Waar passen die pagina’s in de algehele websitestructuur, zodat je doelgroep ze intuïtief vindt (als ze ze al niet gewoon direct vinden via Google)?

Die structuur geef ik je op een presenteerblaadje. Kan jij of je webbouwer zó gebruiken om je website alvast in te richten.

Eveneens gebaseerd op het zoekgedrag van je doelgroep: wat moet je op al die pagina’s zetten? Welke titels en tussenkoppen heb je nodig? Waar plaats je je belangrijkste verkoopargumenten? En waar je call to actions?

Die tekststructuren maak ik voor je. Daarna hoef jij of een tekstschrijver ze alleen nog maar in te vullen.

Bloggen is (nog steeds!) een krachtig middel om (snel) extra bezoekers naar je website te trekken.

Deel je kennis. Bevestig je status als specialist. En bindt bezoekers aan je – met kans dat ze vroeg of laat klant worden.

Maar waar moet je dan over schrijven? Dat laten we je doelgroep lekker bepalen: mijn zoekwoordenanalyse onthult hun prangendste vragen.

Daarop baseer ik jouw blogstrategie, waarmee je máánden – misschien zelf jáááren – vooruit kunt. Inclusief uitgewerkte tekststructuren voor je eerste 5 artikelen.

(Draait je website eigenlijk al best lekker, en wil je alléén een blogstrategie? Kan ook.)

Bruikbaar voor elke webbouwer, elke tekstschrijver

Het Content-plan™ is de ultieme briefing voor je webbouwer en copywriter. Ze kunnen er zó mee aan de slag. Of jijzelf natuurlijk, en dat kán ook heel goed:

Dankzij het plan is je website bouwen en je webteksten schrijven bijna een invuloefening!

Dit is jouw basis om van je website veel méér te maken dan je ‘visitekaartje’. Het is de basis om van jouw website een monster van een marketingmachine te maken.

“Arjan is een tekstschrijver die internet begrijpt. Onze website wordt niet alleen beter gevonden, maar converteert ook meer bezoekers tot klanten!”

“Mijn website is het resultaat van een perfecte samenwerking tussen Arjan en mij. Aan de hand van zoekwoordenonderzoek kwam Arjan met de hoofdindeling van de site, de indeling van de pagina’s en de belangrijke zoekwoorden die een plaats moesten krijgen. Vervolgens kwam ik met de invulling met tekst.”

Zo werkt het

Ik heb niet lang nodig om jouw Content-plan™ te maken.

Het begint met een goed gesprek. Want om de zoekwoordenanalyse te doen, moet ik eerst een paar dingen van je weten. Wat voor bedrijf je hebt, bijvoorbeeld. En wie je doelgroep is. Daarvoor maken we een Zoom-afspraak.

Vervolgens ga ik het plan opstellen. Binnen 1 week na het Zoom-overleg heb je het binnen.

Daarna Zoomen we weer even, zodat ik het plan kan toelichten en jullie je vragen erover kunnen stellen.

Done. Kun jij verder door het plan uit te (laten) werken. Zonder stress, zonder twijfel. Want nu heb je een onderbouwd document dat koersvast richting geeft.

“Maar ho eens even! Kan jíj die teksten dan niet gelijk voor me schrijven?” 😧

Jazeker, dat kan. Maar dat komt pas hierna. Daar hebben we het dán wel over.

First things first.

Jouw investering in een Content-plan™ op maat

Daar winden we geen doekjes om:

Content-plan™ 995,-
Blogstrategie (optioneel!) 495,-

Prijzen zijn exclusief 21% btw.

Yep. En dan moet je website nog gebouwd worden. Je webteksten nog geschreven.

Maar denk ook aan wat je bespaart:

  • Extra kosten aan je webbouwer, omdat je nu vanaf het begin een duidelijk beeld hebt van hoe je website opgebouwd moet worden.
  • Extra kosten aan je tekstschrijver, omdat je nu precies weet welke webteksten je nodig hebt.
  • En op lange termijn: kosten voor een compleet nieuwe website, omdat je vanaf nu een website hebt die je nooit weggooit, maar doorontwikkelt.

Én denk aan de klanten en dus omzet die je nieuwe website straks genereert. Denk ook aan je return on investment.

“Mijn website was aan een drastische facelift toe. Samen met Arjan keek ik waarom de site wel veel werd bezocht, maar er geen behandelingen werden geboekt. Arjan adviseerde mij om de site helemaal op z’n kop te zetten en de teksten behoorlijk in te korten.

Zo zijn we van wel 70 pagina’s naar 15 pagina’s gegaan. Arjan heeft de teksten zo opgesteld dat je direct komt op datgene wat je zoekt. Zo hoef je geen onnodige teksten te lezen. Maar als je wel nog verder wilt lezen kom je daar vanzelf op uit. Hierdoor wordt voorkomen dat mensen afhaken.

Ook heeft Arjan de teksten zo geschreven dat je ze scannend kunt lezen: dit is vooral prettig voor mensen met weinig tijd. Daardoor trek ik meer klanten aan en wordt veel sneller een behandeling geboekt.

Inmiddels vertoont mijn site qua bezoek een behoorlijk stijgende lijn. En na één week had ik al 6 nieuwe klanten! Arjan, dit is boven verwachting en ik zal je zeker aan iedereen aanbevelen. En wie nu nog twijfelt: laat je teksten door Arjan verzorgen! Succes verzekerd.”

Zo’n 400 ondernemers gingen je voor

Mijn naam is Arjan Jonker. Tekstschrijver sinds 2006. Webtekst-specialist sinds 2010.

Webtekst-plannen maak ik al jaren, als onderdeel van mijn schrijfdiensten.

Daar werd niet altijd even goed naar geluisterd. Maar wanneer dat wél gebeurde, waren de resultaten merkbaar.

Soms zelfs spectaculair.

“+40% bezoekers, +30% Organische bezoekers en minder kosten voor Google ads. Ofwel: Werken met ‘Waardevolle webteksten’ is voor ons erg succesvol.”

“Mijn doel was om meer klanten aan te trekken voor de zwangerschapsmassage. En dat is gelukt. Ook voor andere diensten krijg ik vaak (bijna wekelijks een of meerdere) nieuwe klanten. Zij plannen online een afspraak in, zonder ooit persoonlijk contact met mij te hebben gehad.”

Dus…