Cursus Zakelijk Bloggen
Aaahhh, een blog starten, hoe doe je dat? En eenmaal begonnen: hoe hou je het vol? Hoe vind je onderwerpen en zorg je ervoor dat je regelmatig blog-posts blijft schrijven? Hoe trek je in korte tijd veel bezoekers?
Kortom: hoe maak je een blog succesvol? Ontdek het in deze cursus Zakelijk Bloggen.
Gericht op jouw leerdoelen
Mijn cursus is maatwerk. Dat betekent dat je vooraf je leerdoelen opgeeft. Het is vervolgens mijn verantwoordelijkheid dat jouw kennishonger gestild wordt tijdens de cursus.
De kans is trouwens groot dat jouw doelen al ‘standaard’ in de cursus zitten. Want vele cursisten gingen je voor. Daardoor heb ik een goed beeld gekregen van wat jij wilt en verwacht.
In de loop der jaren heb ik de cursus Zakelijk Bloggen al ingericht op de meestvoorkomende leerdoelen. Die zijn:
- Makkelijk onderwerpen kunnen vinden
Je bent expert op jouw vakgebied. Die kennis wil je nu delen. Maar waarover moet je schrijven? Ik laat je zien hoe je doodeenvoudig waslijsten aan onderwerpen opstelt. Zodat je nooit zonder komt te zitten. - Goed vindbare blogartikelen kunnen schrijven (SEO)
Je schrijft om gelezen te worden. Hoe krijg je die lezers? Eén van de beste manieren is natuurlijk via Google. Maar dan moeten je artikelen wel goed gevonden (kunnen) worden. Ik leer je een effectieve methode om ‘SEO-proof’ te schrijven. - Zo goed mogelijk aan kunnen sluiten bij de lezer
Het beste is om niet te schrijven over wat jíj interessant vindt, maar over wat je lezers willen weten. Hoe lezersgerichter je blog, hoe effectiever: hoe meer bezoekers en interactie. Hoe achterhaal je de vraag van je publiek? Dat ontdek je tijdens de cursus. - Goed leesbare blogartikelen kunnen schrijven
Je helpt je lezers enorm door je blogartikelen zo toegankelijk mogelijk te maken. Dat betekent niet ‘zo kort mogelijk maken’. Nee, het betekent een schrijfstijl die ervoor zorgt dat lezers door je teksten heen vliegen als Max Verstappen over racecircuits. - Resultaten kunnen meten
Straks ben je je blog begonnen. Je plaatst het ene na het andere artikel. Dan wil je ook weten: wat levert het nu op? Is dat artikel nu vindbaar, of niet? Komen die extra bezoekers nu, of niet? Ik toon je eenvoudige tools om snel de resultaten van je blog te meten.
Dit kan je na de cursus
Moeiteloos onderwerpen vinden om over te bloggen
Dé absolute voorwaarde om te bloggen en blijven bloggen. Na deze cursus beschik je over onuitputtelijke bronnen van inspiratie. Nee – veel concreter: onuitputtelijke bronnen van concrete onderwerpen om over te schrijven.
Onderwerpen waar écht vraag naar is. Onderwerpen die écht gelezen worden.
Goede, inhoudelijke en leesbare blogartikelen schrijven
Relevante onderwerpen vinden is één. Er goed over schrijven is twee. Na deze cursus kun jij – zonder afhankelijk te zijn van anderen – je artikelen lezersgericht inrichten. Dat wil zeggen: met de inhoud die zij willen weten, in een schrijfstijl en structuur waardoor ze die makkelijk tot zich nemen.
Relevant, inhoudelijk en toegankelijk. De heilige 3-eenheid van een goed zakelijk blog.
Je ziet: mijn cursus is púúr praktijk
Ik haat eindeloze theoretische treurnis. Net als mijn cursisten. Net als jij. Daarom zit de cursus vol praktische tips, voorbeelden en oefeningen. Sterker nog, je werkt tijdens de cursus aan je eigen case.
Zo ga je vanuit de theorie direct de praktijk in. Zodat je er na de cursus écht mee verder kunt.
Dit krijg je na de cursus
- De cursuspresentatie
Die heb je uiterlijk de volgende dag in je mailbox. Kun je alles nog eens rustig nalezen. - Stappenplan Blogartikelen Schrijven
Op printbaar A4-formaat. Voor op je bureau of boven je bed. Maakt blogs schrijven ‘n eitje. - Voorbeeldcasussen
Kraakheldere casussen die de methode in de praktijk laten zien. Geeft je nóg meer houvast! - Belachelijke nazorg
Zie de leerdoelgarantie. Maar ook: gratis feedback en vraagbaak voor onbepaalde tijd. - Verrassing!
Ja, je krijgt nóg meer. Maar dat ontdek je pas aan het einde van de cursus… 🎁🎁🎁
Testimonials
“Ik vind van mijzelf dat ik goed kan schrijven. Dat wordt ook regelmatig door andere bevestigd, zij schuiven mij de schrijftaken maar al te graag toe. Maar dat betekent nog niet dat ik goed een webtekst/blog kan schrijven! Arjan maakte mij dat heel goed duidelijk in 2x een middag Webteksten/Blog schrijven.
Niemand leest namelijk die verschrikkelijk mooi en goed geschreven teksten van mij als ik niet iets schrijf over waar mijn doelgroep interesse in heeft! En als ik niet hún woorden gebruik.
Arjan heeft mij prachtige tools in handen gegeven waarmee ik feilloos achterhaal wat mijn publiek wil horen. En het wordt dan ook een uitdaging om daar optimaal op in te spelen.
Nu nog dóen… Dat dan weer wel… Maar ik ben ervan overtuigd dat dit zijn vruchten gaat afwerpen.”
“Een gekwalificeerde vakman in zijn gebied, die alles rustig en uitmuntend uitlegt. Op een kleine pauze na, echt 8 uur lang leerzaam.”
“Erg leerzaam, Arjan is kundig en super enthousiast. Ik zou het het echt iedereen aanraden die ook maar iets van internet vindbaarheid wil weten. Ik kan even vooruit in ieder geval.”
Inschrijven of incompany-offerte?
Maak je keuze:
Ik reageer binnen 24 uur. En ga zorgvuldig met je gegevens om.