Geef je webteksten de kracht van herhaling
/4 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan Jonker‘Ik lees steeds hetzelfde in de webteksten.’
Veel van mijn opdrachtgevers merken op dat ik veel herhaling in hun webteksten stop. Iets wat ze op ‘Home’ al gelezen hebben, zien ze weer terug op andere pagina’s, en omgekeerd.
‘Dat is toch overbodig?’
Nee. Dat is het niet.
De lelijkste website ooit
/25 Reacties/in Online marketing /door Arjan JonkerBen je webdesigner? Beeld je dan de website in die tegen al je principes ingaat. De website die je nóóit zou maken.
Ben je tekstschrijver? Beeld je dan de webteksten in die alle regels overtreden. De webteksten die je nóóit zou schrijven.
Ben je ondernemer? Beeld je dan de website in die geen greintje rekening houdt met je doelgroep. De website die je nóóit zou willen.
Een website, kortom, waarvoor je je zou schamen, wÃe je ook bent. Die je je grootste concurrent niet toewenst. Een website waarmee je al je geloofwaardigheid zou verliezen – webprofessional óf ondernemer.
En werp dan eens een blik op déze website:
Blogbericht aan mezelf, 10 jaar geleden
/18 Reacties/in Andere zaken /door Arjan JonkerHé, Arjan.
Ja, jij daar, voor de Albert Heijn. Tegenover het KvK-kantoor in Hoorn, waar je net vandaan komt. Waar je je net ingeschreven hebt als tekstbureau. Gorgias Tekst & Communicatie, zo heb je het gedoopt.
Ik heb je wat te vertellen…
Dit artikel lees je niet uit. Gegarandeerd. Omdat ik het geschreven heb zoals vele webteksten – in meer of mindere mate – ook geschreven zijn.
Wat je van een 2-jarige kunt leren over online vindbaarheid :-)
/9 Reacties/in Online marketing, SEO-teksten schrijven /door Arjan JonkerOoit verstoppertje gespeeld met een 2-jarige? Geniaal: óf ze verstoppen zich midden in de kamer, óf ze roepen ‘Hier ben ik!’ voordat je goed en wel was begonnen met zoeken. XD
Daarin schuilt wijsheid, waar wij website-eigenaren nog iets van kunnen leren.
Wanneer ‘welkom’ op je website wél mag :-)
/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerJullie weten het, hè? ‘Welkom’ zeggen op je website is de grootste webtekstblunder ooit. Nog steeds zijn er ondernemers die stellig beweren dat dat nu eenmaal ‘netjes’ is. Getuigt van ‘goede manieren’.
Niets is minder waar: je bezoeker heeft geen tijd voor teksten waar ‘ie niets aan heeft. Hij komt met een doel, een taak, een missie. Jouw website bestaat om hem van dienst te zijn. Je website daarop inrichten: dát getuigt pas van goede manieren.
Maar ik heb goed nieuws voor de meest fanatieke welkom-fetisjisten onder jullie: