De lelijkste website ooit

Arjan JonkerInternet Marketing, Verleiding25 Comments

Ben je webdesigner? Beeld je dan de website in die tegen al je principes ingaat. De website die je nóóit zou maken.

Ben je tekstschrijver? Beeld je dan de webteksten in die alle regels overtreden. De webteksten die je nóóit zou schrijven.

Ben je ondernemer? Beeld je dan de website in die geen greintje rekening houdt met je doelgroep. De website die je nóóit zou willen.

Een website, kortom, waarvoor je je zou schamen, wíe je ook bent. Die je je grootste concurrent niet toewenst. Een website waarmee je al je geloofwaardigheid zou verliezen – webprofessional óf ondernemer.

En werp dan eens een blik op déze website:

Arjan JonkerLeesbaarheid, Webteksten28 Comments

Dit artikel lees je niet uit. Gegarandeerd. Omdat ik het geschreven heb zoals vele webteksten – in meer of mindere mate – ook geschreven zijn.

Wanneer ‘welkom’ op je website wél mag :-)

Arjan JonkerWebtekstblunders, Webteksten7 Comments

Welkom mag soms, en da's best gedurfd...

Jullie weten het, hè? ‘Welkom’ zeggen op je website is de grootste webtekstblunder ooit. Nog steeds zijn er ondernemers die stellig beweren dat dat nu eenmaal ‘netjes’ is. Getuigt van ‘goede manieren’.

Niets is minder waar: je bezoeker heeft geen tijd voor teksten waar ‘ie niets aan heeft. Hij komt met een doel, een taak, een missie. Jouw website bestaat om hem van dienst te zijn. Je website daarop inrichten: dát getuigt pas van goede manieren.

Maar ik heb goed nieuws voor de meest fanatieke welkom-fetisjisten onder jullie:

De beste tagline ooit. Serieus

Arjan JonkerTagline10 Comments

Ik eet graag repen van Tony’s Chocolonely. Vanwege de bijzondere manier waarop hun repen gemaakt worden. Van alle chocolafabrikanten hebben zij iets wat écht onderscheidend is. Maar helaas weten ze dat in hun webteksten nog niet uit te buiten. Jammer, want hun boodschap en missie zijn het waard…