Mijn meest succesvolle tekst ooit
/57 Reacties/in Andere zaken /door Arjan JonkerMaandag ga ik op vakantie, en buiten is het bloedheet. Na de tagline-tagliatelle van de voorgaande weken schotel ik jullie daarom deze keer iets luchtigers voor.
Ik wil jullie een verhaal vertellen.
Het is het verhaal van mijn meest succesvolle tekst ooit.
Maar het is meer: het is een liefdesverhaal.
12 taglines van lezers beoordeeld
/117 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerVorige week vroeg ik jullie om je tagline in te zenden ter beoordeling en wellicht verbetering. Ik ben blij met de respons: 12 dappere zielen durfden het aan. Stof genoeg voor een waardevolle bespreking van wat een tagline krachtig maakt.
In dit artikel dus: 12 taglines van lezers beoordeeld! (En ik onthul mijn eigen mogelijke nieuwe taglines!)
10 voorbeelden van top-taglines
/63 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerHeb je nog geen tagline op je website? Geloof me: dan mis je iets. Je wilt bezoekers toch op je website houden? Daar heb je luttele seconden voor. Een stuk of 7 tot 10. Binnen die seconden moeten die bezoekers Ãets zien wat hen op hun plek houdt. Ik geef je 10 voorbeelden van top-taglines ter inspiratie.
Bekentenis: ik maak taalfouten
/19 Reacties/in Andere zaken /door Arjan JonkerIk ben neerlandicus. Dat betekent 3 dingen:
- Ik ben een taalpurist, die per definitie tegen iedere taalverandering is
- Ik ben een wandelende Dikke Van Dale, weet van ieder woord de betekenis
- Ik ben een grammaticagenie, die nooit en te nimmer taalfouten maakt
Woorden zeggen meer dan 1.000 beelden
/13 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerIk ben fan van Ype Driessen, een fotostripmaker die ook iedere maand een strip maakt voor tijdschrift Onze Taal. Iedere maand maakt hij er een hele scherpe, sterke taalgrap van. Meestal zet hij taalpuristen scherp tegenover personages die juist moderne taaltrends volgen. De laatste editie ging over emoji:
Corpulente corporate websites: websites met overgewicht
/15 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerIk heb een idee voor een nieuw tv-programma, in navolging van kijkcijferkanonnen als ‘Obese’ en ‘XXL’. Want net als mensen lijken ook steeds meer websites aan overgewicht te lijden. Het is een serieus probleem:
Ondernemers – met náme grote bedrijven – stoppen hun webstek het liefste vol met allerlei overbodige dikmakers. Het onvermijdelijke gevolg: een kapitaal corpus aan corpulente corporate websites, waar werkelijk geen bezoeker op zit te wachten.
En daarom is het hard nodig: