• Home
  • Testimonials
  • Blog
  • Over
Verbeter je webteksten. Ingrijpend
Waardevolle Webteksten
  • SEO-teksten
  • Webtekst-coaching
  • SEO-training
  • Incompany-training
  • Contact
  • Menu Menu

Het hart van je marketing moet wel klóppen (De 3 meestgemaakte fouten bij websites)

16 januari 2015/12 Reacties/in Online marketing /door Arjan Jonker

Je website is het absolute hart van je marketing. Offline, online: álle pijlen van je reclame-uitingen wijzen naar je website. Daar komen ál je potentiële klanten vroeg of laat terecht. Het is de plek waar je ze moet overtuigen bij jou klant te worden, en nergens anders. Als het op je website niet gebeurt, gebeurt het nergens.

Dat is mijn stellige overtuiging: een hart moet kloppen.

Helaas kloppen de meeste websites niet. De meeste zijn zo dood als een pier, behalve wanneer de ondernemer iedere 3 á 4 jaar besluit de defibrillator erop te zetten om ‘m éven weer nieuw leven in te blazen…om de website vervolgens weer jaren te negeren.

Flatline. Túúúúúúúút.

Zo ziet het cardiogram van de gemiddelde website eruit:

cardiogram-van-je-website

Cardiogram…ook van jouw website?

Ga jij ook zo om met je website:

  1. Na jaren van verwaarlozing denkt de ondernemer: ‘Hé, die website is toch wel écht verouderd nu. Die ziet er niet modern uit. Tijd voor een nieuwe!’
  2. Er wordt een webbouwer gebeld, en die mag met een nieuw voorstel, een nieuw ‘design’ komen. Over content (webteksten voorop) wordt niet of nauwelijks nagedacht.
  3. Het hele bedrijf is in rep en roer: weken wordt er gesteggeld over de nieuwe website. Pietje wil het zus. Anne wil het zo. Compromissen leiden uiteindelijk tot een ontwerp waar iedereen mee kan leven.
  4. De website wordt opgeleverd. Iedereen blij en trots. Hieperdepiep, taart en champagne. Relaties worden op de hoogte gesteld: ‘Wij hebben een nieuwe website!’ Veel nietszeggende complimenten zijn het gevolg. Iedereen denkt: dat hebben we goed gedaan.
  5. Na de lancering is de aandacht voor de website direct weer verdwenen. Levert het iets op? Was het de investering waard? Niemand weet het, en niemand kijkt er meer naar om…
  6. …totdat na jaren van verwaarlozing het bedrijf denkt: ‘Hé, die website is toch wel écht verouderd nu. Die ziet er niet modern uit. Tijd voor een nieuwe!’

Herkenbaar?

Telkens worden dezelfde 3 fouten gemaakt:

  1. De ondernemer maakt de website die híj wil. Niet de website die de bezóeker wil
  2. Na oplevering wordt er niet gemeten: wat levert de website op? Wat doen bezoekers op de website? Vinden die wat ze zoeken? Nemen die dankzij de website contact op? Is er interactie?
  3. Wanneer besloten wordt tot een nieuwe website wordt niet voortgebouwd op de huidige, maar begint men weer vanaf nul. Oftewel: er wordt wéér een website gebouwd gebaseerd op helemaal niets, behalve op wat het bedrijf zelf denkt dat er op moet staan (zie de eerstgenoemde fout in dit rijtje)

Deze manier van omgaan met websites moet stoppen

Alleen dan kunnen we beginnen met bouwen aan een waardevolle website:

  • Een website gemaakt voor de bezoeker, afgestemd op zíjn wensen en behoeften
  • Een website die dankzij deskundige meting en analyse constant wordt verbeterd

Dat levert niet alleen meer klanten op, maar heeft ook een ander prachtig gevolg:

Je hoeft nooit meer na te denken, laat staan investeren in een nieuwe website

Als je een website hebt die klopt, die lééft, waar bezoekers vinden wat ze zoeken en verleid worden, heb je nooit meer een nieuwe nodig. Je bent constant bezig met kleine verbeteringen, op basis van de resultaten.

Misschien dat je ooit nog eens de layout verandert. Of de structuur. Maar dat doe je dan niet omdat je website zogenaamd verouderd is, maar omdat je wéét dat je website dan nóg beter aansluit op wat bezoekers willen.

Pas dán investeer je gericht, pas dan levert je website Return On Investment op

En kan of wil je dit allemaal niet zelf doen? Of in ieder geval niet helemaal zelf? Schakel dan professionals in die je hierbij kunnen helpen: goede webbouwers, een SEO-tekstschrijver die weet wat ‘ie doet. Het kost je geld, ja. Maar als het goed is levert het (veel) méér op!

Dat is mijn filosofie over hoe je met je website om moet gaan. Ik ben benieuwd: wie heeft hier ervaring mee, met de oude óf de hier voorgestelde nieuwe manier, en kan meepraten?

Tags: bezoekers
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Deel op X
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png 0 0 Arjan Jonker https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png Arjan Jonker2015-01-16 10:15:362022-03-09 15:08:19Het hart van je marketing moet wel klóppen (De 3 meestgemaakte fouten bij websites)
Ook interessant voor jou
Wat je van een 2-jarige kunt leren over online vindbaarheid :-)
Vergeet je visie (tenzij het je vissie is)
5 manieren om je contactformulier te pimpen
De call to action: 5 tips en een prachtvoorbeeld
Het beste antwoord op iedere vraag
Verwijder die slider!

Meer tips, maar dan op maat voor jóuw webteksten?

Dat kan. Kost me een half uurtje. Normaal gesproken vraag ik daar 79,- voor. Nu zet ik je slechts op mijn mailinglijst.

En ja: ik kijk écht naar jóuw website, en benoem de 3 belangrijkste pijnpunten in je webteksten.

An offer you can’t refuse. Toch? 👇🙂

12 antwoorden
  1. Arjan Jonker (@arjan_jonker)
    Arjan Jonker (@arjan_jonker) zegt:
    16 januari 2015 op 10:27

    Je #website is het hart van je marketing. Dan moet het wel klóppen. Helaas; de meeste zijn zo dood als een pier… http://t.co/JqYKJ6utMe

  2. Bart
    Bart zegt:
    16 januari 2015 op 10:34

    Prachtig! Leest makkelijk weg. Ik herken het Arjan. We maken het bijna wekelijks mee. Zoals eerder deze week aangegeven: we moeten binnenkort maar eens een bak koffie drinken. We zitten letterlijk om de hoek. Ik wens je alvast een goed weekend, tot binnenkort?

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      19 januari 2015 op 10:21

      Laten we dat zéker doen, Bart! Wil jij per mail een datum voorstellen? :-)

  3. Pepa
    Pepa zegt:
    16 januari 2015 op 11:04

    Je hebt gelijk, ik heb om die reden een link naar een verkoopadres op mijn website verwijderd omdat ik niet wil dat geinteresseerden in mijn producten doorverwezen worden naar een site die niets te bieden heeft of er gewoon slecht en saai uitziet.
    Verder is t zoeken naar balans tussen functionaliteit en identiteit wat mijn eigen site betreft. De focus ligt nu nog vn op identiteit.Er wordt aan gewerkt ;)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      19 januari 2015 op 10:22

      Haha! Succes, Pepa. Het vergt ook werk, en tijd. En dat laatste is nu precies iets waar ondernemers structureel te kort van hebben.

  4. @RienekeSchokker
    @RienekeSchokker zegt:
    16 januari 2015 op 14:15

    RT @arjan_jonker: Je #website is het hart van je marketing. Dan moet het wel klóppen. Helaas; de meeste zijn zo dood als een pier… http:/…

  5. Kitty Kilian
    Kitty Kilian zegt:
    16 januari 2015 op 21:03

    Sja. Geen speld tussen te krijgen!

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      19 januari 2015 op 10:24

      Zelfs jij niet?! ;-)

  6. @sanmaakt
    @sanmaakt zegt:
    17 januari 2015 op 10:35

    Na jaren van verwaarlozing denkt de ondernemer: ‘Hé, die website is toch wel écht verouderd nu. @arjan_jonker http://t.co/KW5Vu5XecA

  7. @miekekoomen
    @miekekoomen zegt:
    19 januari 2015 op 18:01

    RT @arjan_jonker: Je #website is het hart van je marketing. Dan moet het wel klóppen. Helaas; de meeste zijn zo dood als een pier… http:/…

  8. Martine
    Martine zegt:
    20 januari 2015 op 21:31

    ZOÓÓ herkenbaar, zeker al 10 keer meegemaakt. Vooral die compromissen en uiteindelijk is het resultaat vooral wie de beste lobby-ist is ;-) ….. Hoe groter het bedrijf is hoe ingewikkelder.

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      21 januari 2015 op 14:17

      Precies. Bij grote bedrijven zou één persoon de beslissingen moeten nemen, niet op basis van wat iedereen wil, maar op basis van kennis van online marketing. Helaas, de meeste bedrijven hebben geen idee waar ze mee bezig zijn…

Reacties zijn gesloten.

Over

Al sinds 2006 specialiseer ik me in SEO-webteksten. Mijn taak? Jouw kans op klanten via internet ingrijpend te vergroten door je te helpen met je webteksten.
SEO-tekstschrijver Arjan Jonker
Simple as that.

Meer over mij >

Aanbod

  • SEO-teksten laten schrijven
  • Webtekst-coaching voor zzp’ers
  • SEO-training voor tekstschrijvers
  • Incompany-training voor mkb’ers

Contact

Waardevolle Webteksten

arjan@waardevollewebteksten.nl
06-14300096

Raadhuisplein 66
1693 EA Wervershoof

KvK: 37126252
BTW: NL002098723B85

2024 © Waardevolle Webteksten | Algemene Voorwaarden
Hoger in Google komen? Hoezo?Waarom je nooit aan je vrienden moet vragen wat ze van je nieuwe website vi...
Scroll naar bovenzijde

Vind jij cookie-meldingen ook zo gruwelijk irritant? Ik kan er niets aan doen, het moet van de wet. 🙄 Accepteer ze of wijs ze af. Het maakt voor mijn site geen jota uit. Thx.

OkWeigeren

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Privacybeleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

3 gratis tips op maat voor je webteksten?

Eerst meer weten?