Hoe doe je zoekwoordenonderzoek?
/in SEO-teksten schrijven /door Arjan JonkerEen zoekwoordenonderzoek is essentieel om je website vindbaar te maken door je doelgroep. Én – belangrijker nog – om je website en webteksten doelgroepgericht in te richten.
Dus hoe dóe je een zoekwoordenonderzoek? Ik heb een kort stappenplan voor je gemaakt, inclusief een (eenvoudig) voorbeeld.
Wat zijn SEO-teksten?
/in SEO-teksten schrijven /door Arjan JonkerSEO-teksten zijn teksten voor je website, die geschreven zijn op basis van het zoekgedrag van je doelgroep. Daardoor vinden meer relevante bezoekers jouw website. En zijn ze eerder geneigd om iets te doen op je website (bijvoorbeeld iets kopen, contact opnemen of een reactie te plaatsen).
SEO-teksten zijn dus véél meer dan ‘teksten geschreven voor zoekmachines, om hoger in Google te komen’. Met het eerste deel van die omschrijving ben ik het volledig oneens:
Google bewijst: we deugen écht!
/6 Reacties/in Andere zaken /door Arjan JonkerIn tijden van crisis gaan we voor elkaar door het vuur. En is het niet – zoals we vaak denken – ieder voor zich.
Dat heeft Rutger Bregman al overweldigend aangetoond in zijn boek ‘De meeste mensen deugen’. Niet voor niets geef ik dat boek cadeau zo vaak ik kan.
Eén vorm van bewijs leverde hij nog niet: ons zoekgedrag op internet. Maar nu, in coronatijd, kom ik het continu tegen. Zoals bij een zoekwoordenanalyse voor (…)
SEO-teksten schrijven, hoe het niet moet (deel 2: keyword-stuffing)
/8 Reacties/in SEO-teksten schrijven /door Arjan JonkerKeyword-stuffing. Ook wel: keyword-spamming of in goed Nederlands ‘zoekwoordproppen’.
“Serieus, Arjan? Ga je het daar anno 2020 nog over hebben? Dat is zóóó 2003.”
Ik weet het. Maar waarom (…)
Het definitieve antwoord op de vraag ‘Is je website een visitekaartje?’
/5 Reacties/in Gebruiksvriendelijkheid website, Online marketing /door Arjan JonkerNee.
SEO-teksten schrijven, hoe het niet moet (deel 1: related keywords)
/8 Reacties/in SEO-teksten schrijven /door Arjan JonkerVandaag begin ik een miniserie op m’n blog: hoe SEO-tekstschrijven níet moet. In deel 1:
De mythe dat je zoveel mogelijk ‘gerelateerde zoekwoorden’ in je teksten moet proppen. Want wees gerust: dat hoeft namelijk helemaal niet!