• Home
  • Testimonials
  • Blog
  • Over
Verbeter je webteksten. Ingrijpend
Waardevolle Webteksten
  • SEO-teksten
  • Webtekst-coaching
  • SEO-training
  • Incompany-training
  • Contact
  • Menu Menu

Durf jij de duurste te zijn?

11 november 2016/in Online marketing /door Arjan Jonker

Ze wilden koste wat het kost de duurste zijn: telkens als concurrenten hun prijs verhoogden, deden zij dat ook.

Waarom? ‘Want dan denken opdrachtgevers dat onze dienst wel goed móet zijn.’

De strategie werkte: veel bedrijven kozen voor hén. Er was alleen één probleempje: hun dienst was niet goed. En dus spatte hun zeepbel al snel uit elkaar. Het bedrijf ging failliet.

Dit is een waargebeurd verhaal. Een teleurstellend verhaal, vind je niet?

Te vaak proberen we juist de goedkoopste te zijn

Uit angst omdat we bang zijn dat klanten anders wegblijven. Onterechte angst, zo blijkt ook uit dit verhaal.

Dus dat dit bedrijf de duurste wilde zijn, vond ik sterk: een gedurfde, verfrissende manier om je te onderscheiden van concurrenten.

Je geeft daarmee inderdaad het signaal af dat je topdiensten levert. Alleen bedoeld voor opdrachtgevers die daarvoor willen en kunnen betalen, omdat zij alleen het allerbeste willen of verwachten.

En daarom zó teleurstellend dat de intentie van deze ondernemers niet oprecht was. Zij wilden alleen dat opdrachtgevers dáchten dat hun dienst de allerbeste was. Verblinden door ze (te) veel te laten betalen. En hopen dat het gebrek aan kwaliteit dan niet opvalt. Zoiets.

Erg jammer.

Ben jij de duurste? Dúrf je dat te zijn?

En kun je het wél waarmaken met superhoge kwaliteit en service?

Wees er trots op! Laat het zien. Om te beginnen met je tagline. Bijvoorbeeld:

Janssen Drukwerk: wegens compromisloze kwaliteit de duurste drukker van Nederland

(Júist een drukker als voorbeeld. Omdat die onder hoge prijsdruk staan het afgelopen decennium. Als je in die branche de duurste durft te zijn, heb je pas écht lef…)

Schrik je daarmee klanten af?

Ongetwijfeld. De klanten die je niet wilt, welteverstaan; waar je te hard voor werkt voor te weinig geld. (Ja, je weet precies wat ik bedoel, niet? We zijn er allemaal weleens ingetrapt.)

En je trekt de klanten die je wél wilt.  Om bij het voorbeeld te blijven: klanten die spatzuiver drukwerk verlangen, en daarvoor willen betalen zonder gezeik.

Je hoeft niet eens de duurste te zijn

De boodschap is: durf een goede prijs te vragen voor je diensten. Spreek de klantengroep aan die wil betalen voor kwaliteit. En ja, dat kan je ondernemersleven drastisch veranderen, zegt ook Laura Babeliowsky.

En als ik uit eigen ervaring spreek: het is 100% waar. En het werkt niet alleen voor mij. Ook voor vele ondernemers om me heen. Die net als ik gemerkt hebben dat een prijsverhoging eerder méér dan minder klanten oplevert.

Het enige wat je moet doen, is durven.

PS: Ben je niet de duurste, maar ook niet de goedkoopste? Ga dan op zoek naar jóuw ‘-ste’. En doordrenk je webteksten ervan. Want een woord dat eindigt met die 3 letters heeft enorm veel kracht. Lees copywriter Roy Ishak maar eens hierover.

Tags: usp
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Deel op X
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/duurste.jpg 403 700 Arjan Jonker https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png Arjan Jonker2016-11-11 08:39:142022-04-14 15:47:41Durf jij de duurste te zijn?
Ook interessant voor jou
Waarom ik nies, jij nicht
11 goede voornemens voor je webteksten en website
Wat je van een 2-jarige kunt leren over online vindbaarheid :-)
Corpulente corporate websites: websites met overgewicht
Zijn sales belangrijker dan eerlijkheid?
Ook jij bent te bescheiden

Over

Al sinds 2006 specialiseer ik me in SEO-webteksten. Mijn taak? Jouw kans op klanten via internet ingrijpend te vergroten door je te helpen met je webteksten.
SEO-tekstschrijver Arjan Jonker
Simple as that.

Meer over mij >

Aanbod

  • SEO-teksten laten schrijven
  • Webtekst-coaching voor zzp’ers
  • SEO-training voor tekstschrijvers
  • Incompany-training voor mkb’ers

Contact

Waardevolle Webteksten

arjan@waardevollewebteksten.nl
06-14300096

Raadhuisplein 66
1693 EA Wervershoof

KvK: 37126252
BTW: NL002098723B85

2024 © Waardevolle Webteksten | Algemene Voorwaarden
Rara: welke webtekst is geen webtekst?Het beste antwoord op iedere vraag
Scroll naar bovenzijde

Vind jij cookie-meldingen ook zo gruwelijk irritant? Ik kan er niets aan doen, het moet van de wet. 🙄 Accepteer ze of wijs ze af. Het maakt voor mijn site geen jota uit. Thx.

OkWeigeren

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Privacybeleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

3 gratis tips op maat voor je webteksten?

Eerst meer weten?