Verleid bezoekers, geef cadeautjes
/in Online marketing /door Arjan JonkerEen ondernemer zei eens tegen mij: ‘Gratis is goedkoop’. Hij vond dat je als ‘echte’ ondernemer voor alles wat je doet geld moet vragen. Ik ben het roerend met hem oneens.
Cadeautjes weggeven is een fantastisch middel om:
Schrijf je webteksten in spreektaal
/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerVaak krijg ik zelf tips van ondernemers. Zoals vorige week, toen iemand mij wees op de zin ‘Ja, ik wil me abonneren!’. Dat is spreektaal, zo liet hij me weten. Jazeker, kaatste ik de bal terug, dat doe ik helemaal expres. Want: spreektaal werkt gewoon beter dan schrijftaal, óók als webtekst! In dit artikel leg ik uit waarom.
Smijt jij ook een dikke virtuele brochure in het gezicht van mogelijke klanten?
/in Gebruiksvriendelijkheid website, Online marketing, Webteksten schrijven /door Arjan JonkerDe meeste websites zijn in werkelijkheid hele dikke digitale brochures. Ondernemers zetten het liefst hun hele hebben en houwen online: al hun diensten, subdiensten en subsubdiensten, hun producten en bijproducten, een uitgebreide bedrijfsgeschiedenis, samenwerkingspartners, ‘nuttige’ links, etc. Na het lezen van dit artikel weet je waarom je daarmee geen klanten trekt. En hoe dan wél.
NIET welkom op mijn weblog
/3 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerDat wil zeggen: natúúrlijk ben je welkom op mijn weblog, beste ondernemer. Maar op welk weblog ben je ONwelkom? Dus ik hoef je helemaal niet te vertellen dat je hier welkom bent. Jij weet ook wel dat ik juist heel blij ben dat je hier bent.
Toch word je op veel websites (én weblogs) genadeloos welkom geheten. In dit bericht leer je waarom je dat echt, echt, écht niet moet doen.