• Home
  • Testimonials
  • Blog
  • Over
Verbeter je webteksten. Ingrijpend
Waardevolle Webteksten
  • SEO-teksten
  • Webtekst-coaching
  • SEO-training
  • Incompany-training
  • Contact
  • Menu Menu

Prefab webteksten?!

20 november 2015/33 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan Jonker

Wow.

Voor alles is een 1e keer. Na bijna 20 jaar tekstschrijverschap heb ik voor het eerst een opdracht geweigerd op principiële gronden.

Het ging hierom:

Ik werd gevraagd om webteksten te schrijven voor een webtekstenboer. Oftewel:

Iemand die handelt in kant-en-klare webteksten.

Zoals je beeldbanken hebt – stockfotografie – heeft hij bedacht om stockteksten te verkopen.

Een webtekstbank, dus.

Wie gaan die teksten kopen?

Nou, de customer journey ziet er ongeveer zo uit:

  • Je bent ondernemer – laten we zeggen boekhouder
  • Je hebt een website
  • Je hebt gehoord dat inhoud belangrijk is
  • Belangrijk voor Google, om hoog in de resultaten te komen
  • En iets met profilering, jezelf neerzetten als autoriteit op je vakgebied
  • Zoiets
  • Met bloggen krijg je meer klanten – daar komt het op neer
  • Maar bloggen? Dat kun je niet (denk je)
  • Dat wíl je niet (denk je)
  • Veel tijd en geld investeren? Je kijkt wel uit. Je hebt immers je core business die al je aandacht vergt Je bent toch immers geen schrijver?
  • Dus wat is dé oplossing? Je koopt gewoon je teksten in! Voor een prikkie.

Jawel, je gaat naar de webtekstbank, zoekt op sleutelwoord ‘boekhouder’, et voila: je kunt kiezen uit tientallen artikelen over jouw vakgebied.

Aanschaffen en plaatsen die hap!

O ja: je krijgt er ook nog gratis advies bij. Dat je even hier en daar een woordje wijzigt. Want ja, andere boekhouders kunnen die tekst óók kopen, en dat heeft Google natuurlijk feilloos door. Duplicate content, weet je.

Waarschijnlijk ben ik hartstikke naïef.

Dergelijke webtekstbanken bestaan ongetwijfeld allang. Genoeg ondernemers die de contentstrategieklok hoorden luiden de afgelopen jaren, en genoeg die de klepel niet weten te vinden. Uit onwetendheid geloof ik graag dat er een markt voor is.

Maar, ARGHRRRRRRR!

Zet dat eens af tegen kwaliteitsbloggers. Ondernemers die wél originele artikelen schrijven, hun best doen om iedere keer weer een nieuwe insteek te bedenken. Bloggers die gul hun kennis deelden, die door keihard werken in de loop der jaren meer of minder volgers kweekten.

Die stuk voor stuk zichzelf blijven uitdagen om telkens met goud te komen, omdat zilver niet goed genoeg is.

Die allemaal op hun eigen manier succes hebben geboekt.

En…die allemaal op hun eigen manier worstelen met de taak die zichzelf gesteld hebben:

Een paar weken geleden blogde blogautoriteit Kitty Kilian nog goudeerlijk over haar ideeënschaarste.

Ook Sonja van Vuren deed een duit in het zakje en schreef over de zin en onzin van wekelijks bloggen.

Zelf worstel ik er óók mee: drukte is op dit moment mijn grootste vijand luxeprobleem. Een direct gevolg van mijn bloginspanningen, overigens.

En dan…en dan…

En dan zijn er mensen die 13-in-een-dozijn-zooi willen verkopen aan verkeerdgeïnformeerde ondernemers die ermee denken te scoren? En juist die zoekt een copywriter om zijn product aan de man te brengen?!

Nee dank je. Ik maak me hier niet medeplichtig aan.

Los van de ethische bezwaren werkt het ook gewoon niet.

Wederom Kitty Kilian wees me onlangs op een artikel van Mark Shaefer, over de zogenaamde content shock.

Het fenomeen komt er kort gezegd op neer dat internet inmiddels uitpuilt van de content, met name blogs van ondernemers die allemaal aandacht willen genereren door regelmatig kennis te delen over hun vakgebied.

Nog maar 5 jaar geleden (ongeveer) was je nog vernieuwend, was het gedurfd, had het snel effect als je (een van de) eersten was op jouw vakgebied die ging bloggen. Nu is het web verzadigd. Je bent één van de velen en lezers zijn verzadigd. We moeten alweer op zoek naar nieuwe onlinemarketingstrategieën. Of:

We moeten nog beter schrijven om ons te onderscheiden.

Op hoeveel effect kun je rekenen, denk je, wanneer je middelmatige artikelen kopieert van een of andere verzamelbank, hoogstens wat woorden wijzigt, en dat op je blog pleurt? Artikelen waar geen greintje eigen visie of persoonlijkheid in doorklinkt?

Kom je bovenaan in Google, denk je? Word je gedeeld op social media? Gaan allang verzadigde lezers reageren op de inhoud? Krijg je meer klanten? Nee, nee, nee, vierwerf nee.

Trap er niet in. Geef geen cent om uitwisselbare inhoud.

Stel jezelf de lastige maar nog steeds niet onmogelijke taak om origineel en – vooral – authentiek te zijn. Zelfs in tijden van content shock kun je jezelf ermee onderscheiden.

Dus inderdaad: ik heb de opdracht geweigerd.

Hij zal het nog even langer moeten doen met zijn huidige website – waarvan ik overigens gehoord heb dat ‘ie volstaat met taalfouten… Go figure.

Je vraagt je af waar hij die stockteksten vandaan haalt. Toch niet ergens vandaan gejat, hoop ik? Of – erger nog – geschreven door mijn vakcollega’s?

(Nee, ik weet niet om welke website het gaat; iemand uit mijn netwerk – die ik overigens wél hoog heb zitten – vroeg mij of ik interesse had in de klus. Hij noemde verder geen namen.)

Tags: seo
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Deel op X
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png 0 0 Arjan Jonker https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png Arjan Jonker2015-11-20 16:46:042022-04-14 16:55:48Prefab webteksten?!
Ook interessant voor jou
SEO-teksten schrijven: tips SEO-teksten schrijven: één tijdloze tip
Rara: welke webtekst is geen webtekst?
Google bewijst: we deugen écht!
Hoe preuts is Google?
Wat betekent conversational search voor je webteksten?
Waarom ik webbouwer had moeten worden

Meer tips, maar dan op maat voor jóuw webteksten?

Dat kan. Kost me een half uurtje. Normaal gesproken vraag ik daar 79,- voor. Nu zet ik je slechts op mijn mailinglijst.

En ja: ik kijk écht naar jóuw website, en benoem de 3 belangrijkste pijnpunten in je webteksten.

An offer you can’t refuse. Toch? 👇🙂

33 antwoorden
  1. Nathan Veenstra
    Nathan Veenstra zegt:
    20 november 2015 op 18:16

    Hé pssst! Ik heb een uitstekende webtekstenbank gevonden. Stockteksten nodig? Ze zijn zelfs gratis!

    http://gratiswebteksten.nl/

    ;-)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      22 november 2015 op 16:51

      Haha! Die verwachtte ik al! Na publicatie vond ik het een misser van mezelf dat ik die niet verwerkt had in het artikel. Dank dat je de omissie goedgemaakt hebt. :-)

      • Nathan Veenstra
        Nathan Veenstra zegt:
        26 november 2015 op 22:35

        Iemand moet het doen… ;-)

  2. Nils van der Knaap
    Nils van der Knaap zegt:
    20 november 2015 op 18:51

    Leuk artikel weer :) Je moet veel vaker nee zeggen, trouwens. Werkt best bevrijdend :D

  3. Nils van der Knaap
    Nils van der Knaap zegt:
    20 november 2015 op 18:51

    Leuk artikel weer :) Je moet veel vaker nee zeggen, trouwens. Werkt best bevrijdend :D

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      22 november 2015 op 16:51

      Tell me about it. De laatste tijd al een paar keer gedaan. Gek he? De angst om omzet mis te lopen blijft, terwijl je alleen maar ruimte creëert voor betere zaken.

  4. Rob Vonk
    Rob Vonk zegt:
    20 november 2015 op 18:08

    Lol (maar eigenlijk om te huilen dus), de webtekstenmarkt ontkomt ook niet aan ‘verloedering’. Net als de fotografiemarkt (stockbeelden), de vormgeversmarkt (ontwerpen voor geld???), websitemarkt en nog vele andere markten. Ja de markt is er wel degelijk: iedereen die geen rooie cent wil uitgeven aan creatieve content en dus maar voor een ‘duizend in een dozijn’ oplossing gaan. Slim? Tja…volgens mij is dat een retorische vraag ;-). Klasse Arjan! Nee zeggen is ook een kunst ;-)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      22 november 2015 op 16:50

      Ja, hoewel ik met een ‘ja’ al heel snel gewetenswroeging had gekregen. Soms in nee zeggen simpelweg ’the right thing to do’.

  5. Gerard Bakker
    Gerard Bakker zegt:
    20 november 2015 op 20:11

    Je hebt helemaal gelijk. Natuurlijk bestaat dit al.

    Ik heb het in Nederland nog niet gezien voor webteksten/ blogartikelen.
    Maar in de US wordt het op mijn gebied “IT beheer” door tenminste 3 bedrijven aangeboden. Allemaal voor een forse maandelijkse prijs. Soms ook in combinatie met kant en klare maandelijks nieuwsbrieven.

    Maar de kwaliteit is inderdaad bedenkelijk. Zijn ook geen echte blogartikelen, meer nieuwsberichten. Erg algemeen en vaak nog off-topic. Nergens een mening of standpunt te bekennen.

    En dat is ook precies waar het eventueel zou kunnen werken:. Nieuwtjes en algemente tips. De accountants doen het al jaren met hun Algemene nieuwsbrief waar ze alleen nog maar hun logo en adresgegevens op hoefde te drukken

    Maar zelfs als zouden het geweldige blogartikelen zijn, kan je er weinig mee. Hoe uniek en authentiek ben je als je een “mening” gaat inkopen.

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      22 november 2015 op 16:53

      Precies. Je kunt jezelf, je eigen karakter, niet inkopen. En juist dáár gaat het om als je begint te bloggen. Niet alleen als zzp’er, maar ook als MKB’er of zelfs multinational. Maar hoe groter het bedrijf, hoe moeilijker om een ‘persoonlijkheid’ te zijn. Maar het kán wel; zie Coolblue.

  6. Gerard Bakker
    Gerard Bakker zegt:
    20 november 2015 op 20:11

    Je hebt helemaal gelijk. Natuurlijk bestaat dit al.

    Ik heb het in Nederland nog niet gezien voor webteksten/ blogartikelen.
    Maar in de US wordt het op mijn gebied “IT beheer” door tenminste 3 bedrijven aangeboden. Allemaal voor een forse maandelijkse prijs. Soms ook in combinatie met kant en klare maandelijks nieuwsbrieven.

    Maar de kwaliteit is inderdaad bedenkelijk. Zijn ook geen echte blogartikelen, meer nieuwsberichten. Erg algemeen en vaak nog off-topic. Nergens een mening of standpunt te bekennen.

    En dat is ook precies waar het eventueel zou kunnen werken:. Nieuwtjes en algemente tips. De accountants doen het al jaren met hun Algemene nieuwsbrief waar ze alleen nog maar hun logo en adresgegevens op hoefde te drukken

    Maar zelfs als zouden het geweldige blogartikelen zijn, kan je er weinig mee. Hoe uniek en authentiek ben je als je een “mening” gaat inkopen.

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      22 november 2015 op 16:53

      Precies. Je kunt jezelf, je eigen karakter, niet inkopen. En juist dáár gaat het om als je begint te bloggen. Niet alleen als zzp’er, maar ook als MKB’er of zelfs multinational. Maar hoe groter het bedrijf, hoe moeilijker om een ‘persoonlijkheid’ te zijn. Maar het kán wel; zie Coolblue.

  7. Chris Rommers
    Chris Rommers zegt:
    21 november 2015 op 00:30

    Haha, ik dacht dat je een oneerbaar voorstel had gekregen uit de “adult industry” of zo, maar het is nog veel erger lees ik ;-)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      22 november 2015 op 16:54

      Ja he? Goede tweet ook, dank daarvoor. :-)

      Schrijven voor een pornobaas is misschien nog tot daaraan toe. ;-)

  8. Chris Rommers
    Chris Rommers zegt:
    21 november 2015 op 00:30

    Haha, ik dacht dat je een oneerbaar voorstel had gekregen uit de “adult industry” of zo, maar het is nog veel erger lees ik ;-)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      22 november 2015 op 16:54

      Ja he? Goede tweet ook, dank daarvoor. :-)

      Schrijven voor een pornobaas is misschien nog tot daaraan toe. ;-)

  9. Kitty Kilian
    Kitty Kilian zegt:
    21 november 2015 op 17:14

    Geef toe, dit KON je helemaal niet doen. Niet zonder dat je in je bed zou hebben liggen woelen en draaien, zonder dat je je vrouw had gek gemaakt met je sjacherijnige kop en je vingergetrommel, niet zonder je tot in je kist de haren uit het hoofd te trekken.

    Sommige dingen doe je niet.
    Punt.

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      22 november 2015 op 16:56

      Je hebt gelijk. Maar een naar trekje van mezelf is dat ik alles goed wil praten, in alles de goede kant wil zien. Toen ik het aanbod kreeg, zei een stemmetje in mijn hoofd: ‘Ach, als er een markt voor is, dan heeft ook deze website toch bestaansrecht? Dan kun je er toch gewoon teksten voor schrijven?’ Gelukkig heb ik (deze keer) niet geluisterd.

  10. Kitty Kilian
    Kitty Kilian zegt:
    21 november 2015 op 17:14

    Geef toe, dit KON je helemaal niet doen. Niet zonder dat je in je bed zou hebben liggen woelen en draaien, zonder dat je je vrouw had gek gemaakt met je sjacherijnige kop en je vingergetrommel, niet zonder je tot in je kist de haren uit het hoofd te trekken.

    Sommige dingen doe je niet.
    Punt.

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      22 november 2015 op 16:56

      Je hebt gelijk. Maar een naar trekje van mezelf is dat ik alles goed wil praten, in alles de goede kant wil zien. Toen ik het aanbod kreeg, zei een stemmetje in mijn hoofd: ‘Ach, als er een markt voor is, dan heeft ook deze website toch bestaansrecht? Dan kun je er toch gewoon teksten voor schrijven?’ Gelukkig heb ik (deze keer) niet geluisterd.

  11. Lotty
    Lotty zegt:
    22 november 2015 op 16:40

    Ik begrijp je verbazing (dat het bestáát) wel maar de verontwaardiging niet. Je hebt kwaliteit en je hebt bagger op allerlei gebieden. En het is goed dat deze verschillen er zijn. Als ik een logo laat ontwerpen door de logoknaller, weet ik dat ik niet hetzelfde moet verwachten als van een grafisch ontwerper. De Bijenkorf heeft andere kwaliteit dan de Action etc.

    Er is dus markt voor… Wat ik wel bijzonder vind, is dat ze jou vragen voor zo’n klus en niet een goedkope student. Je zou bijna denken dat ze dus toch kwaliteit willen leveren ;-)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      22 november 2015 op 16:58

      De verontwaardiging zit ‘m vooral in de wetenschap dat er zó veel bloggers zijn die zweten op kwaliteitscontent, die je hiermee indirect beledigt (vind ik).

      En dat ze mij vragen…tja…hij had nu eenmaal taalfouten op zijn website. Niet écht een goed teken voor een boer die tekst verkoopt. ;-)

  12. Lotty
    Lotty zegt:
    22 november 2015 op 16:40

    Ik begrijp je verbazing (dat het bestáát) wel maar de verontwaardiging niet. Je hebt kwaliteit en je hebt bagger op allerlei gebieden. En het is goed dat deze verschillen er zijn. Als ik een logo laat ontwerpen door de logoknaller, weet ik dat ik niet hetzelfde moet verwachten als van een grafisch ontwerper. De Bijenkorf heeft andere kwaliteit dan de Action etc.

    Er is dus markt voor… Wat ik wel bijzonder vind, is dat ze jou vragen voor zo’n klus en niet een goedkope student. Je zou bijna denken dat ze dus toch kwaliteit willen leveren ;-)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      22 november 2015 op 16:58

      De verontwaardiging zit ‘m vooral in de wetenschap dat er zó veel bloggers zijn die zweten op kwaliteitscontent, die je hiermee indirect beledigt (vind ik).

      En dat ze mij vragen…tja…hij had nu eenmaal taalfouten op zijn website. Niet écht een goed teken voor een boer die tekst verkoopt. ;-)

  13. Arjan Jonker
    Arjan Jonker zegt:
    22 november 2015 op 16:50

    Ja, hoewel ik met een ‘ja’ al heel snel gewetenswroeging had gekregen. Soms in nee zeggen simpelweg ’the right thing to do’.

  14. Arjan Jonker
    Arjan Jonker zegt:
    22 november 2015 op 16:51

    Haha! Die verwachtte ik al! Na publicatie vond ik het een misser van mezelf dat ik die niet verwerkt had in het artikel. Dank dat je de omissie goedgemaakt hebt. :-)

    • Nathan Veenstra
      Nathan Veenstra zegt:
      26 november 2015 op 22:35

      Iemand moet het doen… ;-)

  15. Johan Koning
    Johan Koning zegt:
    23 november 2015 op 10:41

    Net als die ondernemers die op hun site vaknieuws plaatsen, door gewoon een rss-feedje van een algemene nieuwssite te implementeren. Niets eigen inbreng, puur algemene informatie.
    Het zijn inderdaad ondernemers waar ik geen zaken mee doe. Net als die bedrijven die via een offertesite voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten http://www.johankoning.nl/offertesites-marktplaatsen-tekstschrijvers-ik-doe-niet-mee/.

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      23 november 2015 op 10:48

      Oh breek me de bek niet open over die offertesites. Eén keer geprobeerd, om te kijken of het wat was. Dat ging ongeveer zo:

      Iemand bood een klus aan: ‘Ik heb een tekst van 5.000 woorden nodig. Wie biedt?’

      Volgens mij begon iemand voor een totaaltarief van pak ‘m beet 150 euro. Uiteindelijk bood een ‘professionele’ tekstschrijver zich aan voor 35 euro. Jawel: voor de HELE tekst dus.

      Ik wist niet hoe snel ik van die site moest komen. Vreselijk. Alsof je een homp vlees in een bak hongerige haaien gooit: iedereen vecht om een stukje buit, en is er nog blij mee ook.

      • Johan Koning
        Johan Koning zegt:
        23 november 2015 op 10:52

        Ik krijg dagelijks via ome Google een mail binnen, waarin keurig verzameld de recente aanvragen voor ’tekstschrijver’ staan. De bagger die je daar tegenkomt…. Vooral op ‘Sitedeals’ is het huilen met de pet op en met het regenpak aan.

  16. Johan Koning
    Johan Koning zegt:
    23 november 2015 op 10:41

    Net als die ondernemers die op hun site vaknieuws plaatsen, door gewoon een rss-feedje van een algemene nieuwssite te implementeren. Niets eigen inbreng, puur algemene informatie.
    Het zijn inderdaad ondernemers waar ik geen zaken mee doe. Net als die bedrijven die via een offertesite voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten http://www.johankoning.nl/offertesites-marktplaatsen-tekstschrijvers-ik-doe-niet-mee/.

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      23 november 2015 op 10:48

      Oh breek me de bek niet open over die offertesites. Eén keer geprobeerd, om te kijken of het wat was. Dat ging ongeveer zo:

      Iemand bood een klus aan: ‘Ik heb een tekst van 5.000 woorden nodig. Wie biedt?’

      Volgens mij begon iemand voor een totaaltarief van pak ‘m beet 150 euro. Uiteindelijk bood een ‘professionele’ tekstschrijver zich aan voor 35 euro. Jawel: voor de HELE tekst dus.

      Ik wist niet hoe snel ik van die site moest komen. Vreselijk. Alsof je een homp vlees in een bak hongerige haaien gooit: iedereen vecht om een stukje buit, en is er nog blij mee ook.

      • Johan Koning
        Johan Koning zegt:
        23 november 2015 op 10:52

        Ik krijg dagelijks via ome Google een mail binnen, waarin keurig verzameld de recente aanvragen voor ’tekstschrijver’ staan. De bagger die je daar tegenkomt…. Vooral op ‘Sitedeals’ is het huilen met de pet op en met het regenpak aan.

Reacties zijn gesloten.

Over

Al sinds 2006 specialiseer ik me in SEO-webteksten. Mijn taak? Jouw kans op klanten via internet ingrijpend te vergroten door je te helpen met je webteksten.
SEO-tekstschrijver Arjan Jonker
Simple as that.

Meer over mij >

Aanbod

  • SEO-teksten laten schrijven
  • Webtekst-coaching voor zzp’ers
  • SEO-training voor tekstschrijvers
  • Incompany-training voor mkb’ers

Contact

Waardevolle Webteksten

arjan@waardevollewebteksten.nl
06-14300096

Raadhuisplein 66
1693 EA Wervershoof

KvK: 37126252
BTW: NL002098723B85

2024 © Waardevolle Webteksten | Algemene Voorwaarden
Investeer in webteksten, niet in webdesignDe tagline-wizard: in 3 stappen naar je tagline
Scroll naar bovenzijde

Vind jij cookie-meldingen ook zo gruwelijk irritant? Ik kan er niets aan doen, het moet van de wet. 🙄 Accepteer ze of wijs ze af. Het maakt voor mijn site geen jota uit. Thx.

OkWeigeren

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Privacybeleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

3 gratis tips op maat voor je webteksten?

Eerst meer weten?