Dit verhaal gaat over jou. Over je teleurstelling in je website
Ik kom ze steeds vaker tegen: teleurgestelde ondernemers. Teleurgesteld in hun website. Wéér teleurgesteld, want:
Voor de zoveelste keer een nieuwe laten maken.
Wéér veel in geïnvesteerd (tijd én geld).
Vaak gouden bergen laten beloven door ‘internetprofessionals’ (dat je bovenaan in Google komt enzo).
Maar uiteindelijk: wéér niet.
- Weer geen hoge bezoekersaantallen
- Weer geen nieuwsbriefabonnees
- Weer geen nieuwe klanten via internet
- Weer geen return of investment
Daarom verliezen steeds meer ondernemers hun geloof in internet als acquisitiekanaal: het levert gewoon niets (of niet genoeg) op.
Ik kan ondernemers in een paar minuten vertellen waarom het nooit iets is geworden met hun website
Niet omdat ik betweterig ben. Of dé expert ben. Maar omdat ik toevallig meer weet dan zij. Dat maakt mij niet geweldig. Ik citeer graag Kitty Kilian van De Blogacademie hierover:
“Alle internet-experts zijn mensen die de anderen toevallig net een paar jaar vóór zijn.”
Zo is het maar net. Want: je hoeft niet 4 jaar studie te volgen om te weten wat ik weet. Je hoeft maar 4 uur te vertoeven op Frankwatching om een forse inhaalslag te maken. Je komt daar (en op heel veel andere plekken op internet) eye-opener na eye-opener tegen over online marketing.
Die kennis geeft je iets machtigs in handen:
- Inzicht in waarom je websites stuk voor stuk faalden
- Vastberadenheid om het vanaf nu anders aan te pakken
Maar veel ondernemers hebben daar geen zin meer in. Ze zijn zó teleurgesteld, dat ze eigenlijk niets meer willen weten van websites:
“Je moet als ondernemer nu eenmaal een website hebben. Anders tel je niet meer mee. Een website is een visitekaartje. Meer niet.”
Ik hoop dat ik je op andere gedachten kan brengen. Ik hoop dat ik je ervan kan overtuigen dat je website wél waardevol kan zijn. Dat ook jij
- (meer) bezoekers kunt trekken
- (meer) nieuwsbriefabonnees kunt scoren
- (meer) klanten kunt krijgen
Potverdorie. Het kan!
Mijn volgende blogartikel bevat één eye-opener. De belangrijkste (vind ik) die iedere ondernemer moet meemaken. Want daarna…kijk je nooit meer op dezelfde manier naar je website. Wacht maar af…
Ondertussen: deel jouw ervaringen hieronder in een reactie. Wat heeft jouw website (hebben jouw websites) je gebracht? Ben je daarmee tevreden?
Zou je willen dat het anders was?*
*Wees niet bang. Ik ga je niet direct stalken als het antwoord op deze vraag ‘ja’ is.