• Home
  • Testimonials
  • Blog
  • Over
Verbeter je webteksten. Ingrijpend
Waardevolle Webteksten
  • SEO-teksten
  • Webtekst-coaching
  • SEO-training
  • Incompany-training
  • Contact
  • Menu Menu

5 manieren om je contactformulier te pimpen

25 september 2014/35 Reacties/in Gebruiksvriendelijkheid website, Online marketing /door Arjan Jonker

Ach, het contactformulier.

In potentie zo’n mooi middel: mensen kunnendirect óp je website hun vraag stellen, en met jou in contact komen.

Het contactformulier is niet meer wég te denken. Geef maar toe: jij hebt er ook een. En anders wíl je er een.

Er is alleen één probleem met het contactformulier

Een probleem dat niemand had voorzien:

Geen hond die die dingen invult.

Nou ja, da’s niet waar. Maar bedrijven doen wel alsof dat zo is.

En er zíjn genoeg contactformulieren die niet gebruikt worden. Dat ligt aan hoe ze gebouwd zijn. Gelukkig kun je daar iets aan doen.

Waar ging het mis?

Bedrijven mogen de hand in eigen boezem steken: een contactformulier leidt nooit tot daadwerkelijk contact. Want:

Er wordt vaak een apart e-mailadres aangemaakt voor contactformulieren: bijvoorbeeld ‘contactformulier@bedrijf-x.nl’. Handig, zo is de redenatie, want dan komen alle reacties via het formulier op één plek binnen. In theorie handig, ja, maar in de praktijk wordt die mailbox nooit gezien, en worden reacties dus nooit beantwoord.

Ik durf te beweren dat dát de hoofdreden is voor het slechte imago van contactformulieren. En waarom nu dus bijna nooit meer iemand ervan gebruikmaakt. Ik niet, in ieder geval. Maar ik moet toegeven:

Vorig jaar ben ik er tóch weer ingetrapt

We waren toe aan een nieuwe cv-ketel thuis. Op de website van een lokaal installatiebedrijf besloten we heel gedurfd het contactformulier in te vullen om een offerte aan te vragen. En wat gebeurde er? Helemaal niets.

Ja, máánden later kregen we een bericht: ‘We zien uw e-mail nu pas.’ De reden? Juist: die speciaal aangemaakte inbox die men zelfden of nooit ziet.

Onze cv halen we elders. Kans verkeken.

Bezoekers hebben ook andere redenen om je contactformulier niet te gebruiken

Zij hebben soms óók de angst dat er enge dingen gebeuren met hun persoonlijke gegevens: spam, doorverkopen aan derden, ongewilde inschrijvingen op nieuwsbrieven… Ongegronde angsten misschien, maar daarom niet minder echt. Voor veel mensen blijft internet een enge plek waar oncontroleerbare dingen gebeuren.

Kortom: we mijden contactformulieren als de pest

We sturen liever een e-mail. Of we bellen. Niet dat e-mail altijd respons geeft, maar toch heb je als bezoeker dan veel meer het idee (de illusie) dat je het in eigen hand houdt.

Maak dan ook NOOIT de fout om je bezoekers uitsluitend de mogelijkheid te geven via een contactformulier contact op te nemen, en nergens je e-mailadres of telefoonnummer te vermelden. Zet alleen een contactformulier op je website, en er is geen enkele basis voor vertrouwen. Je schept een onoverbrugbare afstand. Je maakt van je bedrijf direct een hermetisch afgesloten vesting met hectarebrede gracht waarin zeemonsters je bezoekers wegjagen en de toegang tot jouw klantendom nagenoeg onmogelijk maken. Al zouden ze willen!

Oftewel: je website levert je geen enkele lead of klant op.

Hoe kun je dan tóch je contactformulier enigszins allure geven?

Ik denk dat het mogelijk is. Dat je in ieder geval van je contactformulier weer een aan e-mail en telefoon gelijkwaardig middel maakt om je te benaderen. Het zit voor een groot deel in je webteksten.

Ik zie 5 manieren:

  1. Benoem wanneer je uiterlijk reageert

Heel eenvoudig: ‘Vul het contactformulier in, en ik beantwoord je vraag binnen 24 uur.’ Of: ‘Vraag een offerte aan. Gegarandeerd binnen 1 werkdag in je mailbox!’

  1. Maak je belofte spannend door een tegenprestatie te benoemen wanneer je in gebreke blijft:

Vervolg na de 2de voorbeeldzin bij punt 1: ‘GEEN offerte binnen 24 uur? Dan heb je direct 10% korting op mijn producten te pakken.’ (Je bezoeker is niet alleen niet langer bang voor geen reactie, hij hóópt op een verlate offerte!)

  1. Vraag zo min mogelijk gegevens

Vraag niet om het hele hebben en houwen van je bezoeker als je die gegevens niet perse nodig hebt. Dus als ze via het contactformulier een vraag stellen, heb je alleen een naam en e-mailadres nodig om te reageren. Vraag dan niet óók om hun adres, telefoonnummer, bedrijfsnaam, KvK-nummer en wat niet al. En áls je erom vraagt, maak die vakken dan in ieder geval niet verplicht.

Contactformulier, veel te uitgebreid

Veel te veel invulvelden voor een contactformulier. En deze vind ik lelijk bovendien. Degelijk…maar lelijk.

  1. Stel gerust over het achterlaten van gegevens

Benoem simpelweg dat gegevens veilig zijn bij jou. Dat je ze voor niets anders gebruikt dan het beantwoorden van hun vraag.

  1. Heb ook aandacht voor het ontwerp

Het oog wil ook wat. Een ‘mooi’ vormgegeven contactformulier is direct al veel aantrekkelijker dan een duidelijk in elkaar geflanste en op je website gekwakte verzameling invulvelden die te dicht op elkaar staan, lelijke en afwijkende lettertypes hebben en/of opeens Engelse standaardtermen gebruiken (‘Name’, ‘Send’, etc.).

Dit contactformulier is al veel aantrekkelijker dan degene hierboven:

Een aardig vormgegeven contactformulier

Een aardig vormgegeven contactformulier

Je kunt je natuurlijk ook helemaal creatief te buiten gaan:

Origineel contactformulier

Heel creatief contactformulier – maar pas op dat je niet je doel voorbijschiet. Dit formulier is mooi, maar ook ietwat onduidelijk: waar moet je nou precies je gegevens invullen?

Maak je daarmee van je contactformulier een doorslaand succes?

Nee, ik denk van niet. Verwacht er geen gouden bergen van. Voor de keuze gesteld pakken veruit de meesten ‘gewoon’ de telefoon of gebruiken e-mail.

Van alle mogelijke manieren om betrokkenheid van je bezoekers te bewerkstelligen óp je website, is en blijft het contactformulier wat mij betreft het lelijke eendje. Inschrijven op je nieuwsbrief, je e-book downloaden, reageren op scherpe blogartikelen…stuk voor stuk waardevollere manieren om achter de identiteit van je bezoeker te komen en direct met ze in dialoog te gaan.

Natuurlijk: biedt gerust de mogelijkheid, en maak het een beetje spannend met bovenstaande tips. Je hebt zomaar kans dat er een keer iemand gebruik van maakt. Zorg dan wel dat je reageert! ;)

Wat zijn jouw ervaringen met contactformulieren? Hoe vaak krijg je reactie? Heb jij ideeën om het contactformulier aantrekkelijker te maken? Deel ze hieronder!

Tags: bezoekers, usability
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Deel op X
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png 0 0 Arjan Jonker https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png Arjan Jonker2014-09-25 13:22:592022-12-09 14:52:045 manieren om je contactformulier te pimpen
Ook interessant voor jou
Meer bezoekers op je website krijgen?
Verwijder die slider!
Abonnees werven voor je nieuwsbrief: hoe het NIET moet (en hoe dan wél)
De call to action: 5 tips en een prachtvoorbeeld
De vloek die onze marketing om zeep helpt (en ook jij ontkomt er niet aan)
De 5 onmisbare pagina’s voor een gebruiksvriendelijke website

Meer tips, maar dan op maat voor jóuw webteksten?

Dat kan. Kost me een half uurtje. Normaal gesproken vraag ik daar 79,- voor. Nu zet ik je slechts op mijn mailinglijst.

En ja: ik kijk écht naar jóuw website, en benoem de 3 belangrijkste pijnpunten in je webteksten.

An offer you can’t refuse. Toch? 👇🙂

35 antwoorden
  1. Mieke
    Mieke zegt:
    25 september 2014 op 13:53

    Meteen even gecheckt of jouw contactformulier voldoet. Zeker! Ook jij noemt tijdspanne en belooft korting als je het termijn overschrijdt. Vind ‘m alleen wel wat saai. Of kaal. Maar het gaat hier dan ook om waardevolle webteksten, niet om fraaie vormgeving ;-)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      25 september 2014 op 14:24

      Haha! Nee, vormgevingtechnisch is mijn contactformulier weinig bijzonder. Gelukkig geef jij me het excuus al. ;)

  2. Mieke
    Mieke zegt:
    25 september 2014 op 13:53

    Meteen even gecheckt of jouw contactformulier voldoet. Zeker! Ook jij noemt tijdspanne en belooft korting als je het termijn overschrijdt. Vind ‘m alleen wel wat saai. Of kaal. Maar het gaat hier dan ook om waardevolle webteksten, niet om fraaie vormgeving ;-)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      25 september 2014 op 14:24

      Haha! Nee, vormgevingtechnisch is mijn contactformulier weinig bijzonder. Gelukkig geef jij me het excuus al. ;)

  3. Jeanet Bruining
    Jeanet Bruining zegt:
    25 september 2014 op 14:29

    Leuk artikel, ik erger me ook vaak aan die zogenaamde kontakt-formuliertjes. Reden om gauw even op mijn eigen site te kijken, want ik heb geen klagen over dat die kontaktopname niet wordt gebruikt, juist wel en er komen ook klanten uit. Zie jij waarom?
    http://www.wijnwandeltochten.org/9.html

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      25 september 2014 op 15:16

      …sprakeloos…

      Jij krijgt klanten via je contactformulier? Daarmee ondermijn je mijn hele artikel!

      En nee, ik kan aan jouw contactformulier niet zien waar dat aan ligt. Het kan wél te maken hebben met jouw niche. Blijkbaar zijn jouw bezoekers op hoog niveau geïnteresseerd in wat je te bieden hebt…

      Hoe vaak krijg je bericht via je formulier? Cijfers, graag!

      • Jeanet Bruining
        Jeanet Bruining zegt:
        25 september 2014 op 20:06

        Dit jaar tot nu toe 53 berichten via dit formulier.

        • Arjan Jonker
          Arjan Jonker zegt:
          26 september 2014 op 10:47

          Wow, da’s gemiddeld 1 per week. De basis waarop mijn artikel steunt wordt steeds smaller… :)

          Ik wil je tóch adviseren om het contactformulier aan te passen volgens mijn tips, en te kijken of je daarmee nóg meer reacties krijgt!

  4. Jeanet Bruining
    Jeanet Bruining zegt:
    25 september 2014 op 14:29

    Leuk artikel, ik erger me ook vaak aan die zogenaamde kontakt-formuliertjes. Reden om gauw even op mijn eigen site te kijken, want ik heb geen klagen over dat die kontaktopname niet wordt gebruikt, juist wel en er komen ook klanten uit. Zie jij waarom?
    http://www.wijnwandeltochten.org/9.html

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      25 september 2014 op 15:16

      …sprakeloos…

      Jij krijgt klanten via je contactformulier? Daarmee ondermijn je mijn hele artikel!

      En nee, ik kan aan jouw contactformulier niet zien waar dat aan ligt. Het kan wél te maken hebben met jouw niche. Blijkbaar zijn jouw bezoekers op hoog niveau geïnteresseerd in wat je te bieden hebt…

      Hoe vaak krijg je bericht via je formulier? Cijfers, graag!

      • Jeanet Bruining
        Jeanet Bruining zegt:
        25 september 2014 op 20:06

        Dit jaar tot nu toe 53 berichten via dit formulier.

        • Arjan Jonker
          Arjan Jonker zegt:
          26 september 2014 op 10:47

          Wow, da’s gemiddeld 1 per week. De basis waarop mijn artikel steunt wordt steeds smaller… :)

          Ik wil je tóch adviseren om het contactformulier aan te passen volgens mijn tips, en te kijken of je daarmee nóg meer reacties krijgt!

  5. Sjef Wolters
    Sjef Wolters zegt:
    25 september 2014 op 14:33

    Goed stuk over het contactformulier.

    En voor het overige ben ik het helemaal met je eens. het contactformulier is het bewijs dat de afstand met meer communicatiemogelijkheden in theorie toeneemt.

    Toenemende afstand betekent meer communicatie om die afstand kort te houden. De vraag rijst wat dan duurder is: een paar goeie telefonisten (kunnen ook ZZP-ers zijn) of een contactformulier en een paar extra uitlegcampagnes als ‘fijn dat we verzekerd zijn…’.

    Natuurlijk maken wij reclamemensen graag campagnes, maar liever om de winnende goals te scoren dan de gelijkmakende…

  6. Sjef Wolters
    Sjef Wolters zegt:
    25 september 2014 op 14:33

    Goed stuk over het contactformulier.

    En voor het overige ben ik het helemaal met je eens. het contactformulier is het bewijs dat de afstand met meer communicatiemogelijkheden in theorie toeneemt.

    Toenemende afstand betekent meer communicatie om die afstand kort te houden. De vraag rijst wat dan duurder is: een paar goeie telefonisten (kunnen ook ZZP-ers zijn) of een contactformulier en een paar extra uitlegcampagnes als ‘fijn dat we verzekerd zijn…’.

    Natuurlijk maken wij reclamemensen graag campagnes, maar liever om de winnende goals te scoren dan de gelijkmakende…

  7. Arjan Jonker (@arjan_jonker)
    Arjan Jonker (@arjan_jonker) zegt:
    25 september 2014 op 15:00

    Wordt jóuw #contactformulier weleens ingevuld? Dacht ik al. Daarom: 5 manieren om je contactformulier te pimpen: http://t.co/pFMfYvgvvQ

    • Daniëlle Clasen
      Daniëlle Clasen zegt:
      25 september 2014 op 15:56

      Ons contactformulier wordt heel goed gebruikt. ongeveer de helft van de nieuwe (digitale) patiënten mailen ons en de andere helft vult het contactformulier in. Omdat deze in dezelfde mailbox terechtkomt kunnen wij snel en adequaat reageren (try me!)

      • Arjan Jonker
        Arjan Jonker zegt:
        25 september 2014 op 19:58

        Ok, dan moet ik concluderen dat ik ernaast zit. Contactformulieren worden dus wel degelijk gebruikt, maar niet op iedere website. Het moet iets met branche te maken hebben…

        Maar mijn tips blijven staan! Jij kunt het heel mooi testen, Daniëlle: als je één of meerdere van mijn tips toepast, gaat de conversie dan omhoog, of blijft ‘ie hetzelfde? Ik zou het prachtig vinden als je dat gaat onderzoeken!

  8. Arjan Jonker (@arjan_jonker)
    Arjan Jonker (@arjan_jonker) zegt:
    25 september 2014 op 15:00

    Wordt jóuw #contactformulier weleens ingevuld? Dacht ik al. Daarom: 5 manieren om je contactformulier te pimpen: http://t.co/pFMfYvgvvQ

    • Daniëlle Clasen
      Daniëlle Clasen zegt:
      25 september 2014 op 15:56

      Ons contactformulier wordt heel goed gebruikt. ongeveer de helft van de nieuwe (digitale) patiënten mailen ons en de andere helft vult het contactformulier in. Omdat deze in dezelfde mailbox terechtkomt kunnen wij snel en adequaat reageren (try me!)

      • Arjan Jonker
        Arjan Jonker zegt:
        25 september 2014 op 19:58

        Ok, dan moet ik concluderen dat ik ernaast zit. Contactformulieren worden dus wel degelijk gebruikt, maar niet op iedere website. Het moet iets met branche te maken hebben…

        Maar mijn tips blijven staan! Jij kunt het heel mooi testen, Daniëlle: als je één of meerdere van mijn tips toepast, gaat de conversie dan omhoog, of blijft ‘ie hetzelfde? Ik zou het prachtig vinden als je dat gaat onderzoeken!

  9. Esmeralda Kok-Bakker
    Esmeralda Kok-Bakker zegt:
    26 september 2014 op 10:49

    Wij voldoen ook, geen contact formulier op de site! :)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      26 september 2014 op 10:55

      Ja, da’s ook een manier! :)

      Maar pas op: het blijkt nu al dat ik er aardig naast zit met mijn stelling in het artikel. Contactformulieren worden wel degelijk gebruikt!

  10. Esmeralda Kok-Bakker
    Esmeralda Kok-Bakker zegt:
    26 september 2014 op 10:49

    Wij voldoen ook, geen contact formulier op de site! :)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      26 september 2014 op 10:55

      Ja, da’s ook een manier! :)

      Maar pas op: het blijkt nu al dat ik er aardig naast zit met mijn stelling in het artikel. Contactformulieren worden wel degelijk gebruikt!

  11. Lies te Velde
    Lies te Velde zegt:
    26 september 2014 op 10:51

    Mooie blog. Ik ben er net mee bezig. Heb gelukkig de meeste punten toegepast, de rest is simpel in te voegen. Dank!

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      26 september 2014 op 10:55

      Graag gedaan! Laat het ook even weten als je verschil merkt!

  12. Jeanette Slagt
    Jeanette Slagt zegt:
    26 september 2014 op 10:53

    die van ons wordt regelmatig ingevuld en die van mijn andere bedrijfswebsite ook. zijn redelijk standaard maar nette contactpagina’s

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      26 september 2014 op 10:56

      Ik word nu wel heel zenuwachtig. Mag ik ook wat ondernemers horen die GEEN reactie krijgen via hun contactformulier? Ik begin te denken dat ik de enige ben… o_O

  13. Jeanette Slagt
    Jeanette Slagt zegt:
    26 september 2014 op 10:53

    die van ons wordt regelmatig ingevuld en die van mijn andere bedrijfswebsite ook. zijn redelijk standaard maar nette contactpagina’s

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      26 september 2014 op 10:56

      Ik word nu wel heel zenuwachtig. Mag ik ook wat ondernemers horen die GEEN reactie krijgen via hun contactformulier? Ik begin te denken dat ik de enige ben… o_O

  14. Ben Lankamp
    Ben Lankamp zegt:
    27 september 2014 op 00:43

    De premisse is een beetje kort door de bocht. Bij ons (Infoplaza, http://www.infoplaza.nl) wordt het contactformulier ca. 20 keer per week ingevuld. We reageren gemiddeld binnen 9 uur. De tips die worden gegeven hebben we blijkbaar, vast onbewust, wel toegepast, zoals weinig invoervelden. Misschien ligt het aan ons bereik (15% van de bevolking elke maand).

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      29 september 2014 op 08:56

      Dat bereik zal zéker helpen, Ben! Een paar van de tips hebben jullie inderdaad al toegepast.

      Ook aan jou de vraag: als jullie het contactformulier verbeteren met de tips die jullie nog niet toegepast hebben, krijgen jullie dan nóg meer respons? Het testen waard, lijkt me!

  15. Ben Lankamp
    Ben Lankamp zegt:
    27 september 2014 op 00:43

    De premisse is een beetje kort door de bocht. Bij ons (Infoplaza, http://www.infoplaza.nl) wordt het contactformulier ca. 20 keer per week ingevuld. We reageren gemiddeld binnen 9 uur. De tips die worden gegeven hebben we blijkbaar, vast onbewust, wel toegepast, zoals weinig invoervelden. Misschien ligt het aan ons bereik (15% van de bevolking elke maand).

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      29 september 2014 op 08:56

      Dat bereik zal zéker helpen, Ben! Een paar van de tips hebben jullie inderdaad al toegepast.

      Ook aan jou de vraag: als jullie het contactformulier verbeteren met de tips die jullie nog niet toegepast hebben, krijgen jullie dan nóg meer respons? Het testen waard, lijkt me!

Reacties zijn gesloten.

Over

Al sinds 2006 specialiseer ik me in SEO-webteksten. Mijn taak? Jouw kans op klanten via internet ingrijpend te vergroten door je te helpen met je webteksten.
SEO-tekstschrijver Arjan Jonker
Simple as that.

Meer over mij >

Aanbod

  • SEO-teksten laten schrijven
  • Webtekst-coaching voor zzp’ers
  • SEO-training voor tekstschrijvers
  • Incompany-training voor mkb’ers

Contact

Waardevolle Webteksten

arjan@waardevollewebteksten.nl
06-14300096

Raadhuisplein 66
1693 EA Wervershoof

KvK: 37126252
BTW: NL002098723B85

2024 © Waardevolle Webteksten | Algemene Voorwaarden
Wat copywriters met dichters gemeen hebbenWat heeft God dat ik niet heb? (Of: de macht van woorden)
Scroll naar bovenzijde

Vind jij cookie-meldingen ook zo gruwelijk irritant? Ik kan er niets aan doen, het moet van de wet. 🙄 Accepteer ze of wijs ze af. Het maakt voor mijn site geen jota uit. Thx.

OkWeigeren

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Privacybeleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

3 gratis tips op maat voor je webteksten?

Eerst meer weten?