• Home
  • Testimonials
  • Blog
  • Over
Verbeter je webteksten. Ingrijpend
Waardevolle Webteksten
  • SEO-teksten
  • Webtekst-coaching
  • SEO-training
  • Incompany-training
  • Contact
  • Menu Menu

Ook jij bent te bescheiden

12 maart 2014/in Online marketing, Webteksten schrijven /door Arjan Jonker

Mijn klanten schrikken, wanneer ik ze de conceptversie van hun webteksten stuur. Zij hebben moeite om hun eigen product zo direct verkocht te zien worden. Ze zijn niet gewend aan de directe stijl waarmee zij voor het eerst actief hun websitebezoekers proberen te verleiden klant te worden.

Mijn klanten zijn gewend om voorzichtig, omzichtig en bescheiden hun waar aan de man te brengen.

Net als jij.

Net als ik.

Want we zijn Nederlanders, en Nederlanders zijn van huis uit bescheiden over wat ze goed kunnen. Stel je voor dat we onszelf GOED vinden. Stel je voor dat we dat ook nog eens ZEGGEN.

Stel je voor dat we actief proberen anderen klant te maken

Veel te agressief. Veel te veel kop boven het maaiveld. Stel je voor dat iemand ‘m eraf hakt.

Met mijn dienst behaal ik resultaat: voor mijn klanten én voor mezelf. Stiekem vind ik mezelf daarom best goed en ben ik trots. Maar als rechtschapen Nederlander blijf ik daar moeite mee hebben. Het gonst in m’n hoofd: ‘Allemaal toeval!’ ‘Anderen zijn beter!’ ‘Wie ben jij nou helemaal?’

En de enige reden waarom ik die stemmen kan negeren, is omdat anderen die ík bewonder, waarvan ik echt vind dat ze ongelofelijk goed zijn, óók bescheiden en/of onzeker zijn. Allemaal!

Neem nou dit Twitter-gesprek:

@arjan_jonker nou nou nou.. niet overdrijven.. maar ik was ook een tikje jaloers toen ik jou las. Dus we moeten maar es gaan skypen.

— Kitty Kilian (@KittyKilian) November 7, 2013

Kitty Kilian heeft De Blogacademie opgericht, en leert je belachelijk goed bloggen. En natuurlijk heeft ze dan zélf een belachelijk goed blog. Nee, ik overdrijf niet.

En zelfs zij was dus (ietwat) bescheiden over haar eigen kwaliteiten.

Ondertussen wéét ze heus wel dat ze heel goed blogt. Net als anderen die ik bewonder óók weten dat ze goed zijn in wat ze doen en bieden.

Net als jij weet dat je product of dienst Echt Heel Goed is

Maar waarom zég je dat dan niet? Waarom bewijs je dat dan niet op je website? Waarom probeert de gemiddelde Nederlandse ondernemer zijn klant te verleiden met lullige, voorzichtige webteksten als:

“Wij zijn een administratiekantoor, gevestigd in xxx en kunnen voor u de boekhouding, administratie, jaarstukken en aangiften verzorgen.

Wij zijn gestart in 2008. Inmiddels is er een tevreden klantenbestand, welke nog groeiend is, opgebouwd.

Wij werken vanuit huis om de kosten zolaag mogelijk te houden. Als gevolg hiervan kunnen wij onze tarieven laag houden. Er is nu, november 2013, een start gemaakt om een deel van het huis, de garage, te verbouwen tot kantoor.

Indien u gebruik wilt maken van onze diensten, vul dan het contactformulier in en wij nemen contact met u op voor het maken van een intakegesprek. Dit gesprek is natuurlijk kostenloos. Het gesprek vindt plaats bij u thuis of op uw ondernemersadres. Bellen kan ook.

Lees de site verder door en misschien zijn wij het administratiekantoor dat u van dienst kan zijn.

Met vriendelijke groeten,”

De omzichtigheid is stuitend:

  • ‘wij kunnen voor u’
  • ‘indien u gebruik wilt maken’
  • ‘misschien zijn wij het’

En denk nou niet dat ik lang gezocht heb naar deze website. Ik googelde ‘administratiekantoor’, en klikte de eerste de beste website aan.

Wij denken dat potentiële klanten hier op zitten te wachten:

De zachte hand. Want anders wordt het te dwingend. Onze doelgroep wil zogenaamd niet verleid worden.

Maar de zachte hand werkt dus niet. Zo heb ik het ook jarenlang geprobeerd. Webteksten die mij geen enkele klant opleverden. Nu doe ik het anders. Nu krijg ik 1 klant per week dankzij deze website.

Dus.

Kappen met dat softe gedoe!

Kom uit voor je kwaliteit!

Tags: copywriting, usp
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Deel op X
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png 0 0 Arjan Jonker https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png Arjan Jonker2014-03-12 15:09:122022-03-09 16:06:35Ook jij bent te bescheiden
Ook interessant voor jou
Wat copywriters met dichters gemeen hebben
De Eerste Website Ooit: wat wij daarvan kunnen leren
Copywriting: uitbesteden of zelf doen?
Heeft jouw bedrijf wel bestaansrecht?
NIET welkom op mijn weblog
Durf jij de duurste te zijn?
  1. Christian
    Christian zegt:
    12 maart 2014 op 16:08

    Bedankt voor deze waardevolle tip Arjan. Zelf merk ik ook vaak dat ik nog te soft ben, waarschijnlijk aard van het beestje. Maar zeker een punt van aandacht om mee aan de slag te gaan!

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      12 maart 2014 op 17:01

      We doen het allemaal, Christian, en blijven dat af en toe altijd wel doen, ben ik bang! Waarschijnlijk siert het ons, maar we krijgen er nu eenmaal geen klanten door. ;)

Over

Al sinds 2006 specialiseer ik me in SEO-webteksten. Mijn taak? Jouw kans op klanten via internet ingrijpend te vergroten door je te helpen met je webteksten.
SEO-tekstschrijver Arjan Jonker
Simple as that.

Meer over mij >

Aanbod

  • SEO-teksten laten schrijven
  • Webtekst-coaching voor zzp’ers
  • SEO-training voor tekstschrijvers
  • Incompany-training voor mkb’ers

Contact

Waardevolle Webteksten

arjan@waardevollewebteksten.nl
06-14300096

Raadhuisplein 66
1693 EA Wervershoof

KvK: 37126252
BTW: NL002098723B85

2024 © Waardevolle Webteksten | Algemene Voorwaarden
Copywriting: uitbesteden of zelf doen?Waarom ik niet naar de open dag van het crematorium ga
Scroll naar bovenzijde

Vind jij cookie-meldingen ook zo gruwelijk irritant? Ik kan er niets aan doen, het moet van de wet. 🙄 Accepteer ze of wijs ze af. Het maakt voor mijn site geen jota uit. Thx.

OkWeigeren

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Privacybeleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

3 gratis tips op maat voor je webteksten?

Eerst meer weten?