• Home
  • Testimonials
  • Blog
  • Over
Verbeter je webteksten. Ingrijpend
Waardevolle Webteksten
  • SEO-teksten
  • Webtekst-coaching
  • SEO-training
  • Incompany-training
  • Contact
  • Menu Menu

Luieremmeradvies voor je website

30 april 2014/3 Reacties/in Online marketing /door Arjan Jonker

Stomvervelend voor elke (aanstaande) ouder: zodra je een kind verwacht, krijg je talloze gevraagde en – vooral – ongevraagde adviezen. Over slaapjes, eten, hoe je je kind moet oppakken, hoe je hun ontwikkeling stimuleert, etc.

Allemaal goedbedoelde adviezen, maar totaal nutteloos. Iedereen spreekt elkaar tegen. En wat bij de ene baby werkt, werkt bij jouw baby juist weer niet.

Als de baby er eenmaal is, ben je al die adviezen op slag vergeten en ga je lekker zelf het wiel uitvinden. Zoals het hoort.

En toch geef ik nieuwe ouders óók advies. Eén advies, welteverstaan. Het allerbelangrijkste advies. Het advies dat ík had willen horen toen onze eerste dochter nog net niet geboren was. Het advies dat ik nooit heb gekregen.

Dit advies:

INVESTEER IN EEN GOEDE LUIEREMMER!!!

Wij dachten dat we het met een goedkoop exemplaar ook wel zouden redden. Een simpel plastic emmertje met deksel. Nou, dat hebben we geweten. Ik weet niet meer waar, maar ik las laatst ergens: ‘Je kent het kwaad pas écht, als je een luieremmer hebt geleegd.’ Ouders weten dat een spijker nog nooit zo hard op z’n kop is geslagen. Het heeft een paar dagen geduurd, toen kochten we een dure emmer. Om het kwaad in huis te beteugelen.

Dit luieremmeradvies is het enige dat ouders moeten weten voordat het kind er is. De rest vogelen ze zelf wel uit.

Deze luieremmer hebben wij. Niet perfect, maar maakt het ouderschap dragelijk

Deze luieremmer hebben wij. Niet perfect, maar maakt het ouderschap dragelijk

Is er ook zo’n luieremmeradvies voor je website? Dat ene ding dat alle andere adviezen overbodig maakt? Of: waar alle andere adviezen op gestoeld zijn?

Ja. Dat is er.

Namelijk:

Zorg dat je website deugt!

Want:

Je website is het absolute middelpunt van je online marketing. Als je website niet deugt, heeft al dat andere – social media, AdWords, SEO-teksten, etc. – geen zin. En kun je het net zo goed laten.

Shocking? Een eyeopener? Voor veel ondernemers zeker. Want waarom gaat er zoveel mis online? Waarom zien ondernemers door de bomen het bos niet meer als het gaat om online marketing? Omdat (bijna) niemand ze vertelt dat ze moeten beginnen met het optimaliseren van hun website.

Je ‘moet’ als ondernemer zogenaamd wel ontzettend veel op internet. Je ‘moet’ op Facebook, want daar zit ‘iedereen’. Twitter je nog niet? Dan ‘doe je niet meer mee’. Wacht, je ‘moet’ nú op Google+, want dáár gaat ‘het’ straks gebeuren, en je wilt niet de boot missen…

Ondernemers worden onrustig, hebben geen overzicht, en investeren min of meer ad hoc in online marketeers, socialmediagoeroe’s en AdWords-experts om toch vooral geen kansen te missen. Vaak met te weinig resultaat.

Maar weet je…het belangrijkste doel van al die onlinemarketingactiviteiten is: bezoekers naar je website trekken. Want als je de doelgroep weet te prikkelen búiten je website, en ze raken geïnteresseerd, is de volgende stap: je website bekijken. Dáár besluiten ze al dan niet contact op te nemen, al dan niet klant te worden.

Verkoop vindt niet plaats op social media. Een klik op je AdWords-advertentie is nog geen klant.

Als de potentiële klant op je website komt en het dáár niet kan vinden, niet overtuigd wordt, kortom een waardeloze website treft, ben je ‘m kwijt!

Geeft dat geen rust?

Voordat je je zorgen maakt over je bedrijfspagina op Facebook waar al weken niets gebeurt, voordat je je druk maakt omdat je al dagen geen tweet hebt gestuurd, voordat je meer gaat investeren in AdWords:

Zorg eerst dat je website deugt!

Investeer in een goed ontwerp, goede gebruiksvriendelijkheid en ja, goede webteksten.

En ga daarna onderzoeken wat de beste manier is om bezoekers te trekken. Zit je doelgroep op Facebook? Maak een goede bedrijfspagina en deel waardevolle informatie met je potentiële klanten. Loont het om betaalde bezoekers via AdWords te krijgen? Zorg voor een advertentie die opvalt tussen alle andere. Liggen er kansen op Twitter? Ga de dialoog aan.

Doe niet alles tegelijk. Houdt het overzichtelijk. Maak het behapbaar.

Dan gaat online marketing ook voor jouw bedrijf mooie dingen opleveren.

Dat is mijn luieremmeradvies voor je website. Dat ene ding dat ik zélf zou willen horen als ik als ondernemer serieus online resultaat wil boeken.

Wat is jóuw luieremmeradvies?

Niet over websites of webteksten, maar over je eigen vakgebied.

Wat is dat ene ding dat jóuw potentiële klanten moeten weten van jouw dienst of product?

Mag trouwens ook over andere dingen gaan, zoals luieremmers, oftewel: het leven.

Zet het hieronder in een comment. En zet er direct een link bij naar je website. :)

Ben benieuwd!

Tags: website
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Deel op X
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png 0 0 Arjan Jonker https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png Arjan Jonker2014-04-30 12:58:162022-05-10 15:22:57Luieremmeradvies voor je website
Ook interessant voor jou
Waarom ik webbouwer had moeten worden
De 5 onmisbare pagina’s voor een gebruiksvriendelijke website
Bekentenis: mijn eerste website was niet zo goed
Woorden zeggen meer dan 1.000 beelden
Waarom hebben we een website?
Waarom je website geen baby is

Meer tips, maar dan op maat voor jóuw webteksten?

Dat kan. Kost me een half uurtje. Normaal gesproken vraag ik daar 79,- voor. Nu zet ik je slechts op mijn mailinglijst.

En ja: ik kijk écht naar jóuw website, en benoem de 3 belangrijkste pijnpunten in je webteksten.

An offer you can’t refuse. Toch? 👇🙂

3 antwoorden
  1. Esther
    Esther zegt:
    30 april 2014 op 20:37

    Gaaf artikel. En wat is het eigenlijk eenvoudig…

    Mijn luieremmeradvies voor mijn doelgroep (huisartsen) is:
    Pas de vaardigheden die je gebruikt in het contact met patiënten ook in het contact met je team!
    Dat verbetert jullie communicatie, daarmee de samenwerking en komt uiteindelijk ook de kwaliteit van de patiëntenzorg ten goede.

    Hartelijke groet,
    Esther van den Enden
    HuisartsenTeamwork

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      1 mei 2014 op 09:03

      Dank, Esther!

      Ik zal je luieremmeradvies aan m’n huisarts doorgeven. ;)

Reacties zijn gesloten.

Over

Al sinds 2006 specialiseer ik me in SEO-webteksten. Mijn taak? Jouw kans op klanten via internet ingrijpend te vergroten door je te helpen met je webteksten.
SEO-tekstschrijver Arjan Jonker
Simple as that.

Meer over mij >

Aanbod

  • SEO-teksten laten schrijven
  • Webtekst-coaching voor zzp’ers
  • SEO-training voor tekstschrijvers
  • Incompany-training voor mkb’ers

Contact

Waardevolle Webteksten

arjan@waardevollewebteksten.nl
06-14300096

Raadhuisplein 66
1693 EA Wervershoof

KvK: 37126252
BTW: NL002098723B85

2024 © Waardevolle Webteksten | Algemene Voorwaarden
Waarom je website geen baby isWil jij net zo agressief verkopen als Booking.com?
Scroll naar bovenzijde

Vind jij cookie-meldingen ook zo gruwelijk irritant? Ik kan er niets aan doen, het moet van de wet. 🙄 Accepteer ze of wijs ze af. Het maakt voor mijn site geen jota uit. Thx.

OkWeigeren

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Privacybeleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

3 gratis tips op maat voor je webteksten?

Eerst meer weten?