Wat betekent conversational search voor je webteksten?
/20 Reacties/in SEO-teksten schrijven /door Arjan Jonker“Ik kan beter tegen een stoel aanpraten, jij luistert toch niet!”
Dat hebben we allemaal weleens geroepen in een eenzijdig gesprek, toch? (Of naar ons hoofd gesmeten gekregen… ;-) Welnu, een stoel zal nooit een gelijkwaardige gesprekspartner worden. Maar je computer of je smartphone, bezield door Google? Dat zou best eens kunnen. Het is dichterbij dan je denkt, en het heet:
Get up fucking early
/22 Reacties/in Andere zaken /door Arjan JonkerOver fokkin’ vroeg opstaan, en over BNI…
HIEROM hebben we een website
/55 Reacties/in Online marketing /door Arjan JonkerVorige week stelde ik een schijnbaar eenvoudige vraag:
āWaarom hebben we een website?ā
Eenvoudige vraagā¦eenvoudig antwoord?
4 dappere zielen waagden een poging. Waarvoor mijn dank! Dit zijn hun antwoorden:
Waarom hebben we een website?
/22 Reacties/in Online marketing /door Arjan JonkerEen vraag die we – denk ik – onszelf veel te weinig stellen.
11 “onderscheidende” webtekstblunders
/31 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerOndernemend Nederland onderscheid zich graag. De zinsconstructie āik onderscheid mij door ā¦ā komt zowel in enkel- als in meervoud gigantisch vaak voor:
Emoticons en emoji als verleidingsmiddel in je webteksten
/11 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerIk ben verslaafd aan ze: emoticons en emoji. Wat mij betreft een van de leukste taalontwikkelingen van de afgelopen decennia. Taal? Ja: deze olijke gezichtjes zijn onderdeel van onze taal. Ze worden zelfs beschouwd Ʃn onderzocht door wetenschappers als een taal op zich!
Hun populariteit is geheel te danken aan internet. Je komt ze te pas en te onpas tegen op websites, blogs, social media en berichtenapps zoals Whatsapp.
Voordat ik verder ga, zodat we weten waarover we precies praten:
Dit is een emoticon: