• Home
  • Testimonials
  • Blog
  • Over
Verbeter je webteksten. Ingrijpend
Waardevolle Webteksten
  • SEO-teksten
  • Webtekst-coaching
  • SEO-training
  • Incompany-training
  • Contact
  • Menu Menu

De kracht van terugkerende bezoekers

28 februari 2019/2 Reacties/in Online marketing /door Arjan Jonker

Iedereen heeft het maar over ‘meer bezoekers trekken’. Niemand zegt: ‘Ik wil meer terugkerende bezoekers.’ En dat is jammer.

Want wist je dat je bij een terugkerende bezoeker véél meer kans hebt om iets te verkopen? Boor jíj deze bron al (voldoende) aan?

Nieuwe vs. terugkerende bezoekers

In je Google Analytics kun je ze eenvoudig naast elkaar zetten: new en returning visitors. Hieronder heb ik dat gedaan voor enkele van mijn klanten (die begrijpelijkerwijs anoniem willen blijven).

Ik laat de statistieken voor zichzelf spreken:

Betrokkenheid
(= hoeveel pagina’s iemand bezoekt. En hoe lang ze op je website/een pagina blijven.)

Klant 1

Klant 2

Conversie
(= het aantal keer dat een bezoeker iets doet. Bijvoorbeeld een aankoop, of zich abonneren op je nieuwsbrief.)

Klant 1

Klant 2

Opbrengst
(= hoeveel je aan je bezoekers verdiend hebt in keiharde euro’s.)

Klant 1

Klant 2

Bij de laatste statistiek hoort wel wat uitleg:

Van het totale websitebezoek van de getoonde websites, bestaat slechts 10-14% uit terugkerende bezoekers. Kijk maar:

Klant 1

Toch zorgt dat kleine aandeel bij Klant 1 voor ruim 4x zoveel omzet dan die 90% nieuwe bezoekers.

Klant 2

Bij klant 2 leveren terugkerende bezoekers in totaal nét iets minder op dan nieuwe. Het blijft desalniettemin indrukwekkend. Want die terugkerende zijn dus met véél minder.

Deze immense verschillen zie je ook terug aan de opbrengsten per gebruiker. Een terugkerende bezoekers is 8 tot 25x(!!!) zoveel waard als een nieuwe. Wow…

Heb je meer overtuiging nodig? Kijk dan eens in je eigen statistieken. Ik garandeer je: de bezoekers van jouw website vertonen dezelfde trends.

Waarom leveren terugkerende bezoekers zoveel op?

Heb je weleens gehoord dat je doelgroep pas na 7 contactmomenten je product of dienst koopt? Deze ‘wet’ is onderzocht en bewezen.

Dus is het eigenlijk heel logisch dat terugkerende bezoekers bovenstaand gedrag vertonen. Ze kennen je immers al! Er is al een basis voor vertrouwen, en dus voor betrokkenheid, en dus voor een commerciële relatie.

Hoe kom je aan ze?

Een heel scala aan onlinemarketing-strategieën staan tot je beschikking. Ik noem er 4:

Content marketing
Blog. Of vlog. Maak white papers. Schrijf e-books. Hoe dan ook: deel je expertise. Geef tips. Beantwoord vragen. Stop je website tjokvol waardevolle webteksten.

Geef je doelgroep een reden om terug te (blijven) komen naar je website.

E-mailmarketing
Bouw een abonneebestand op. Stuur met regelmaat een nieuwsbrief. Niet alleen maar om je handel te verkopen. Maar vooral om gul je kennis te delen.

E-mail: veel persoonlijker wordt het niet.

Socialmedia-marketing
Laat jezelf continu zien op een platform waar je je prettig bij voelt. En natuurlijk: waar je doelgroep óók is.

Profileer jezelf. Reageer op berichten die over jou of je expertise gaan. Bouw een naam op.

Remarketing
Ook wel ‘retargeting’ genoemd. Een manier om mensen die op je website zijn geweest, opnieuw te benaderen. Met een advertentie op een andere website.

Je kent het wel: je bekeek een koptelefoon op Coolblue. En vervolgens zie je op (bijvoorbeeld) nu.nl advertenties van koptelefoons.

Ja, dat vind je heel irritant. Ik weet het. Jij zou dat nóóit doen. Ik weet het. Maar potverdorie: het werkt.

Zijn nieuwe bezoekers dan niet belangrijk?

Uiteraard wél. Hoe kunnen ze anders terugkeren? 😉

Dus blijf óók werken aan je vindbaarheid. Schrijf doelgroepgerichte SEO-teksten.

The magic’s in the mix…


Tags: bezoekers, bloggen, conversie
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Deel op X
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/terugkerende-bezoekers-1.jpg 403 700 Arjan Jonker https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png Arjan Jonker2019-02-28 13:10:452022-04-14 15:16:43De kracht van terugkerende bezoekers
Ook interessant voor jou
Wat je van een 2-jarige kunt leren over online vindbaarheid :-)
Het beste antwoord op iedere vraag
Typografie op je website: Webteksten die pijn doen aan de ogen
5 manieren om je contactformulier te pimpen
De bangmakende kracht van schaarste
Verkoop de oplossing. Niet je dienst

Meer tips, maar dan op maat voor jóuw webteksten?

Dat kan. Kost me een half uurtje. Normaal gesproken vraag ik daar 79,- voor. Nu zet ik je slechts op mijn mailinglijst.

En ja: ik kijk écht naar jóuw website, en benoem de 3 belangrijkste pijnpunten in je webteksten.

An offer you can’t refuse. Toch? 👇🙂

2 antwoorden
  1. Nils van der Knaap
    Nils van der Knaap zegt:
    1 maart 2019 op 13:18

    Heel terechte stelling dat terugkerende bezoekers meer waard zijn en dat daar eigenlijk te weinig aandacht voor is. Ik ga even een extra dashboard toevoegen aan mijn Analytics ;)

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      1 maart 2019 op 13:42

      Ja hè? Gek eigenlijk.

      Dit was ook absoluut geen SEO-artikel; geen hond die zoekt op ‘meer terugkerende bezoekers’. :/

Reacties zijn gesloten.

Over

Al sinds 2006 specialiseer ik me in SEO-webteksten. Mijn taak? Jouw kans op klanten via internet ingrijpend te vergroten door je te helpen met je webteksten.
SEO-tekstschrijver Arjan Jonker
Simple as that.

Meer over mij >

Aanbod

  • SEO-teksten laten schrijven
  • Webtekst-coaching voor zzp’ers
  • SEO-training voor tekstschrijvers
  • Incompany-training voor mkb’ers

Contact

Waardevolle Webteksten

arjan@waardevollewebteksten.nl
06-14300096

Raadhuisplein 66
1693 EA Wervershoof

KvK: 37126252
BTW: NL002098723B85

2024 © Waardevolle Webteksten | Algemene Voorwaarden
Wat zet je in je homepage-titel?SEO-teksten schrijven: tipsSEO-teksten schrijven: één tijdloze tip
Scroll naar bovenzijde

Vind jij cookie-meldingen ook zo gruwelijk irritant? Ik kan er niets aan doen, het moet van de wet. 🙄 Accepteer ze of wijs ze af. Het maakt voor mijn site geen jota uit. Thx.

OkWeigeren

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Privacybeleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

3 gratis tips op maat voor je webteksten?

Eerst meer weten?