• Home
  • Testimonials
  • Blog
  • Over
Verbeter je webteksten. Ingrijpend
Waardevolle Webteksten
  • SEO-teksten
  • Webtekst-coaching
  • SEO-training
  • Incompany-training
  • Contact
  • Menu Menu

Google Analytics gebruiken: je komt er écht niet onderuit

30 april 2015/4 Reacties/in Online marketing /door Arjan Jonker
Google Analytics: kraakheldere metingen

Google Analytics: kraakheldere metingen

Nog te vaak krijg ik klanten die geen idee hebben wat er op hun website gebeurt. Ondernemers die weleens gehoord hebben van Google Analytics, maar niet precies weten wat het is en wat je ermee kan. Op sommige websites zie je zelfs nog zo’n ouderwetse ‘teller’, die je vertelt hoeveel mensen er zijn geweest.

Hoe zit het bij jou? Kun jij onderstaande vragen beantwoorden?

  • Hoeveel bezoekers komen er op je website?
  • Waar komen ze vandaan?
  • Hoe hebben ze jouw website gevonden?
  • Hoe lang blijven ze?
  • Welke pagina’s bezoeken ze?
  • Waar en wanneer haken ze af?
  • Stijgt het aantal bezoekers?
  • Heb je doelen gesteld voor je website en zo ja, behaal je die?

Zomaar een 8-tal vragen die je anno 2015 zou moeten kunnen beantwoorden. Dit is basismaterie, maar sommige mensen staan je met open mond aan te gapen als je vertelt dat het niet alleen mogelijk, maar ook simpel is om deze vragen te beantwoorden.

Online vs. offline

De mogelijkheid te meten wat je website oplevert is misschien wel het belangrijkste verschil met papieren marketingmiddelen als folders en advertenties. Het is de reden waarom veel bedrijven stoppen met papieren marketingmiddelen, en alle focus online leggen.

Precies zien wat je investering in je website je oplevert. Kom daar maar eens om bij peperdure advertenties in je lokale dagblad...

Precies zien wat je investering in je website je oplevert. Kom daar maar eens om bij peperdure advertenties in je lokale dagblad…

Terecht!

Dus, waarom heb jij nog geen Google Analytics? Het is gratis en kinderlijk eenvoudig te implementeren!

Of heb je wél Google Analytics, maar kijk je nooit naar de meetgegevens? Gemiste kans!

Je kunt pas je website verbeteren als je gaat meten, en vervolgens iets gaat doen met die meetgegevens.

Snap je er gewoon geen bal van en/of heb je helemaal geen tijd/zin/energie om ermee aan de slag te gaan? Besteed het dan uit. Het kan je zó veel inzicht opleveren, zó veel vertellen over of je op de goede weg bent met je website:

Niet genoeg bezoekers?

Dan weet je dat je iets moet doen aan je vindbaarheid. Laat goede SEO-teksten schrijven!

Haken bezoekers snel af?

Dan weet je dat je website niet goed aansluit bij je doelgroep.

Doen bezoekers
niets?

Dan weet je dat je aanbod nog niet aantrekkelijk genoeg verwoord is in je webteksten is.

Komen bezoekers nooit terug?

Dan moet je ze meer redenen geven om dat wél te doen.

(Dit deel dankt z’n helderheid aan het 4-fasenmodel van onlinemarketingbureau Conversie Partners.)

Mooi dat je een website hebt

Maar dat is niet genoeg. Lang niet genoeg. In de verste verte niet genoeg. Ga meten. Ga weten. Ga verbeteren. Of schakel daar professionals voor in.

Er valt een wereld te winnen.

Tags: tips
Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op X
  • Deel op X
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen via e-mail
https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png 0 0 Arjan Jonker https://waardevollewebteksten.nl/wp-content/uploads/waardevolle-webteksten.png Arjan Jonker2015-04-30 15:32:002022-03-09 14:22:56Google Analytics gebruiken: je komt er écht niet onderuit
Ook interessant voor jou
SEO-teksten schrijven: tips SEO-teksten schrijven: één tijdloze tip
De webteksten die je verdient, maar die je niet nodig hebt
Wat je van een 2-jarige kunt leren over online vindbaarheid :-)
Hoe gastvrij is jouw website?
Waarom webteksten altijd belangrijker zijn dan beelden
3 lessen in schaarste van mijn dochters

Meer tips, maar dan op maat voor jóuw webteksten?

Dat kan. Kost me een half uurtje. Normaal gesproken vraag ik daar 79,- voor. Nu zet ik je slechts op mijn mailinglijst.

En ja: ik kijk écht naar jóuw website, en benoem de 3 belangrijkste pijnpunten in je webteksten.

An offer you can’t refuse. Toch? 👇🙂

4 antwoorden
  1. Conversie Partners
    Conversie Partners zegt:
    30 april 2015 op 19:06

    Mooi, begrijpelijk artikel. Zoals ik van je gewend ben. En dank voor de bronvermelding + link. Ik zal in Analytics bijhouden hoeveel bezoek het ons oplevert en natuurlijk of het leidt tot gewenst gedrag!

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      1 mei 2015 op 13:29

      Haha! Precies, Mark! Het één leidt altijd tot het ander… ;-)

  2. Conversie Partners
    Conversie Partners zegt:
    30 april 2015 op 19:06

    Mooi, begrijpelijk artikel. Zoals ik van je gewend ben. En dank voor de bronvermelding + link. Ik zal in Analytics bijhouden hoeveel bezoek het ons oplevert en natuurlijk of het leidt tot gewenst gedrag!

    • Arjan Jonker
      Arjan Jonker zegt:
      1 mei 2015 op 13:29

      Haha! Precies, Mark! Het één leidt altijd tot het ander… ;-)

Reacties zijn gesloten.

Over

Al sinds 2006 specialiseer ik me in SEO-webteksten. Mijn taak? Jouw kans op klanten via internet ingrijpend te vergroten door je te helpen met je webteksten.
SEO-tekstschrijver Arjan Jonker
Simple as that.

Meer over mij >

Aanbod

  • SEO-teksten laten schrijven
  • Webtekst-coaching voor zzp’ers
  • SEO-training voor tekstschrijvers
  • Incompany-training voor mkb’ers

Contact

Waardevolle Webteksten

arjan@waardevollewebteksten.nl
06-14300096

Raadhuisplein 66
1693 EA Wervershoof

KvK: 37126252
BTW: NL002098723B85

2024 © Waardevolle Webteksten | Algemene Voorwaarden
De bangmakende kracht van schaarsteCorpulente corporate websites: websites met overgewicht
Scroll naar bovenzijde

Vind jij cookie-meldingen ook zo gruwelijk irritant? Ik kan er niets aan doen, het moet van de wet. 🙄 Accepteer ze of wijs ze af. Het maakt voor mijn site geen jota uit. Thx.

OkWeigeren

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Privacybeleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

3 gratis tips op maat voor je webteksten?

Eerst meer weten?