De vloek die onze marketing om zeep helpt (en ook jij ontkomt er niet aan)
/13 Reacties/in Gebruiksvriendelijkheid website /door Arjan JonkerVorige week maakte ik een filmpje over de website van 123gold.nl. Ik liet zien dat hun radioreclame niet goed aansloot op hun website: de Trouwringen-Configurator, waar de reclame over gaat, is niet goed vindbaar. En dat is zonde, want daarmee verliezen zij een (groot) deel van hun bezoekers.
Waarschijnlijk dachten ze bij 123gold dat mensen ‘wel zullen zoeken’, en dat ze ‘m ‘wel zullen vinden’.
Na het publiceren van de video verwachtte ik een reactie van 123gold. En die kwam ook, via Twitter:
Waarom je in webteksten stellig moet zijn
/10 Reacties/in Webteksten schrijven /door Arjan Jonker“Je bent veel verlegener dan je je voordoet op je blog.”
Ouch. Daar ging mijn online imago, dat ik hier zo zorgvuldig probeer op te bouwen. Het imago van de zelfverzekerde copywriter, die jullie ondernemers wel ff zal vertellen wat je wel en niet moet doen, op je website en met je webteksten.
Maar die bravoure had ik in real life op dat moment dus even niet. Alsof ze door me heen prikte, en dat voelde ik. Ik voelde me in één klap 20 jaar jonger…
Zijn sales belangrijker dan eerlijkheid?
/in Online marketing /door Arjan JonkerVóór Waardevolle Webteksten was er Gorgias Tekst & Communicatie. Onder die naam werkte ik als allround tekstschrijver.
Als je weet wie Gorgias was, weet je dat die naam best gedurfd was voor iemand die een communicatievak uitoefent. Nu is de kans veel groter dat je deze in de vergetelheid geraakte Griek níet kent.
In dit artikel zijn verhaal en zijn filosofie. En waarom dat alles te maken heeft met hoe wij vandaag de dag marketing bedrijven.
Abonnees werven voor je nieuwsbrief: hoe het NIET moet (en hoe dan wél)
/in Online marketing /door Arjan JonkerOpzouten.
Ik laat me niet snel verleiden tot schelden in een e-mail. Maar vorige week kon ik mij niet inhouden, toen ik wéér een ongevraagde nieuwsbrief kreeg.
Kijk, iedere week krijg ik wel een nieuwsbrief waar ik mij nooit voor ingeschreven heb. Net als jij, waarschijnlijk. Behalve dat het niet mág, wekt het bij mij irritatie. Maar schelden? Dan moet je wel ver gaan.
Maar als je mij niet één keer, maar 5(!) keer op dezelfde dag(!) een ongevraagde nieuwsbrief stuurt, knapt er iets.
Uitschrijven moest bij deze nieuwsbrief per e-mail. Dus ik klik op de uitschrijflink, en schrijf één woord dat ik wilde meegeven aan deze onzalige verzender:
Opzouten.
Succesvolle website bouwen? Begin bij de basis!
/9 Reacties/in Gebruiksvriendelijkheid website /door Arjan JonkerHoeveel webbouwers gebruiken het niet als verkoopargument:
“Ik bouw uw unieke website!”
Veel ondernemers dénken ook dat ze een unieke website willen. Dus op zich niet vreemd dat deze en vele andere webbouwers daar op inspelen.
Maar weet: je website hóórt helemaal niet ‘uniek’ te zijn…
Wat heeft God dat ik niet heb? (Of: de macht van woorden)
/in Webteksten schrijven /door adminTaal is macht. Dat heb ik niet verzonnen; die uitspraak is al lang geleden gedaan en daarvóór en sindsdien talloze keren bewezen.
Woorden hebben invloed.
Ze overtuigen, verleiden, misleiden, kwetsen, helen, verbeelden, verwonden, verbinden, verdelen, verenigen, verachten, verheffen, verlagen, leiden af, bouwen op, breken af, bevestigen, ontkennen, liegen, verwonderen, desillusioneren…
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ik heb het – al zeg ik het zelf – nooit treffender verwoord dan in deze 5 regels: