Hoe ik als vermoeide ouder verleid werd (en 2 tips waardoor je baby direct beter slaapt!)

Arjan JonkerInternet Marketing3 Comments

Ik ken de technieken. Ik kan webteksten niet meer lezen zonder te letten op hoe het bedrijf bezoekers probeert te verleiden klant te worden. Maar dat maakt mij niet immuun voor beïnvloeding. Laatst nog. Toen kwam ik een website tegen die precies wist wat ik dacht, hoe ik me voelde en wat ik wilde. En ik ging genadeloos, keihard voor de bijl…

Vermoeide ouders van Nederland: lees verder. Want je krijgt direct tips waardoor je baby misschien vannacht al beter slaapt!

Schrijf je webteksten in spreektaal

Arjan JonkerLeesbaarheid, WebtekstenPlaats een reactie

Vaak krijg ik zelf tips van ondernemers. Zoals vorige week, toen iemand mij wees op de zin ‘Ja, ik wil me abonneren!’. Dat is spreektaal, zo liet hij me weten. Jazeker, kaatste ik de bal terug, dat doe ik helemaal expres. Want: spreektaal werkt gewoon beter dan schrijftaal, óók als webtekst! In dit artikel leg ik uit waarom.

Smijt jij ook een dikke virtuele brochure in het gezicht van mogelijke klanten?

Arjan JonkerWebtekstenPlaats een reactie

De meeste websites zijn in werkelijkheid hele dikke digitale brochures. Ondernemers zetten het liefst hun hele hebben en houwen online: al hun diensten, subdiensten en subsubdiensten, hun producten en bijproducten, een uitgebreide bedrijfsgeschiedenis, samenwerkingspartners, ‘nuttige’ links, etc. Na het lezen van dit artikel weet je waarom je daarmee geen klanten trekt. En hoe dan wél.

NIET welkom op mijn weblog

Arjan JonkerWebtekstblunders, Webteksten3 Comments

Dat wil zeggen: natúúrlijk ben je welkom op mijn weblog, beste ondernemer. Maar op welk weblog ben je ONwelkom? Dus ik hoef je helemaal niet te vertellen dat je hier welkom bent. Jij weet ook wel dat ik juist heel blij ben dat je hier bent.

Toch word je op veel websites (én weblogs) genadeloos welkom geheten. In dit bericht leer je waarom je dat echt, echt, écht niet moet doen.