5 manieren om je contactformulier te pimpen
/35 Reacties/in Gebruiksvriendelijkheid website, Online marketing /door Arjan JonkerAch, het contactformulier. Ooit leek het zo’n mooi middel: mensen konden direct óp je website hun vraag stellen, en met jou in contact komen.
Het contactformulier is niet meer wég te denken. Geef maar toe: jij hebt er ook een. En anders wÃl je er een.
Er is alleen één probleem met het contactformulier
Een probleem dat niemand had voorzien:
Wat copywriters met dichters gemeen hebben
/in Webteksten schrijven /door Arjan JonkerOde aan het mooiste woord uit de Nederlandse taal: locomotiefje. O ja, en ook nog iets over copywriters, en waarom die een beetje op dichters lijken…
Typografie op je website: Webteksten die pijn doen aan de ogen
/in Gebruiksvriendelijkheid website, Webteksten schrijven /door Arjan JonkerTypografie en webteksten…slechts zelden een gelukkige combinatie.
Inhoud wordt vaak verwaarloosd, maar ook typografie is een typisch ondergeschoven kindje op de meeste websites.
Terwijl typografie essentieel is voor de leesbaarheid van je webteksten.
Regelmatig zie ik webteksten die letterlijk pijn doen aan m’n ogen. Totaal onleesbaar. Niet vanwege de vele webtekstblunders, of omdat ze niet goed gestructureerd zijn. Maar gewoon…
…omdat ze er niet uitzien.
10 nieuwe webtekstblunders om nóóit meer te maken!
/56 Reacties/in Webteksten schrijven /door adminHoog tijd voor een nieuwe lijst met webtekstblunders. De eerste lijst (met 13 blunders) dateert alweer van ruim 5 maanden geleden!
Wat is een webtekstblunder (voor de nieuwkomers)?
9 belachelijk eenvoudige SEO-tips waarmee je hoger in Google komt
/27 Reacties/in SEO-teksten schrijven /door Arjan JonkerEr wordt soms héél gewichtig gedaan over SEO. Voor de leek: zoekmachineoptimalisatie. Jargonvrij: hoger in Google komen.
Maar SEO is eigenlijk verrassend eenvoudig. Het is alleen veel werk. Als je met een populair product of veelgevraagde dienst hoog wilt scoren, moet je veel investeren om je website op die felbegeerde 1ste pagina met zoekresultaten te krijgen.
Toch zijn er ook ‘quick-wins’:
Verkoop de oplossing. Niet je dienst
/16 Reacties/in Online marketing /door admin‘Wij hebben een ingewikkeld en abstract product. Ik ben benieuwd of je ons kan helpen de webteksten duidelijker te maken.’ Aldus een nieuwe klant.
Ondernemers denken vaak dat hun dienst ingewikkeld is.
En dat Ãs natuurlijk ook zo.